Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Under våren och sommaren byter Mimer samarbetspartner från Mälarenergi till EcoGuard, gällande mätning och debitering av varmvatten. Det kommer innebära att din varmvattenförbrukning kommer direkt på din hyresavi i stället för på en separat faktura från Mälarenergi.   

Vad innebär bytet för dig?

Framöver kommer du inte få fler fakturor från Mälarenergi för din varmvattenförbrukning. Kostnaden kommer i stället specificerad direkt på din hyresavi från Mimer.

Vi meddelar dig igen via sms strax innan detta börjar gälla.

Nya antenner monteras under våren

Under våren kommer vår nya samarbetspartner EcoGuard montera antenner som trådlöst kommunicerar med din mätare och läser av den. Antennerna monteras enbart i gemensamma utrymmen och de kommer inte behöva gå in i din lägenhet för att utföra arbetet.

Frågor?

Om du har frågor kontaktar du vårt kundcenter. Det gör du enklast via chatten eller vårt kontaktformulär på www.mimer.nu/kontakta-oss. Det går även bra att ringa oss på
021-39 70 00.