Våra åtgärder med anledning av Coronaviruset

Mimer som företag och alla medarbetare på Mimer följer de instruktioner och riktlinjer som myndigheterna ger. Mimer har höjd beredskap och har planer för att hantera effekterna för vår verksamhet och dig som hyresgäst. Den här sidan uppdaterar vi så fort vi har ny information.

Nu utför vi alla typer av arbeten igen

Under senaste månaderna har vi som bekant inte utfört alla typer av arbeten i lägenheterna. Varmt tack för din förståelse och för tålamodet under den här tiden. Men, nu är du välkommen att höra av dig med serviceanmälningar precis som vanligt.

Nu tar vi emot alla typer av Serviceanmälningar igen

Så här går det till vid arbeten hemma hos dig

Vi fortsätter naturligtvis att följa myndigheternas rekommendationer och vi har tydliga rutiner för våra besök hemma hos dig för att skydda både dig och oss som jobbar på Mimer:

  • Är du eller någon annan hemma hos dig sjuk, även lindriga symptom, ber vi dig vänta med din serviceanmälan. Om någon i bostaden är sjuk när vi kommer på besök kommer vi tillbaka vid ett annat tillfälle när alla är friska.
  • När vi kommer hem till dig vill vi helst att du inte är hemma vid det tillfället. Om det inte är möjligt ber vi dig vara i ett annat rum under tiden.
  • Ingen på Mimer jobbar med sjukdomssymptom.

Tack för fortsatt förståelse och samarbete för att minska smittan!

Längre servicetider under en tid

Våra servicetider för att utföra arbeten kommer att vara längre än vanligt. Vi hanterar alla ärenden som kommer in i prioritetsordning och fel som inte berör en absolut nödvändig funktion kan ta upp till tre veckor att få åtgärdad.

Lämna gärna din serviceanmälan via Mina sidor

När vi nu återgår till vår vanliga service kan det vara många som hör av sig samtidigt. Det kan göra att vi under vissa tider har långa telefonköer. Vi ber dig som har möjlighet, att i första hand skicka in din serviceanmälan via Mina sidor.

Andra planerade arbeten hemma hos dig

Vi tar emot beställningar för plus och tillval men detta förutsätter att du inte är hemma under tiden arbetet utförs. Just nu är väntetiden för Plus- och Tillvalsarbeten något längre än vanligt.

Mimers kundcenter – så kontaktar du oss nu

Med omtanke om dig som hyresgäst och våra medarbetare tar vi just nu endast emot bokade besök på vårt kundcenter. Du når oss fortfarande enkelt genom att:

Behöver du hämta eller lämna nycklar

  • Ska du lämna nycklar gör du det i våra brevlådor utanför entrén till Navet på Gasverksgatan 7 (parkeringssidan).
  • Ska du hämta nycklar bokar du en tid med oss på Kundcenter. Se kontaktuppgifter ovan.
  • Hämtning och lämning av nycklar kan göras måndagar–torsdagar klockan 10–17 och fredagar klockan 10–15.

I samband med månadsskiftet finns vi med vårt Kundcenter ute på gården på Navet, Gasverksgatan för att hjälpa till med nyckelhanteringen kring din flytt. Vi finns där första vardagen varje månad mellan klockan 10.00 och 14.00.

Information in other languages

Information from Mimer

You can find information regarding corona in Arabic, English, Somali and Tigrinya It is important that you stay informed.

Information from the government

Här hittar du den senaste informationen om Coronaviruset

Västmanlands smittskyddsläkare ger råd:
Uppmaningar från smittskyddsläkaren, filmer textade på svenska, engelska, somaliska och arabiska
Uppmaningar från smittskyddsläkaren – textat på flera språk

1177 Vårdguiden
www.1177.se/Vastmanland/

Nyhet på vasteras.se:
www.vasteras.se/nyheter/nyheter/2020-02-25-information-om-coronaviruset.html

Så pratar du med barn om coronaviruset (Krisinformation.se): 
krisinformation.se/artiklar/sa-pratar-du-med-barn-om-coronaviruset