Våra åtgärder med anledning av coronaviruset

Mimer som företag och alla medarbetare på Mimer följer de råd och restriktioner som myndigheterna ger. Mimer har höjd beredskap för att hantera effekterna för vår verksamhet och dig som hyresgäst. Vi uppdaterar den här sidan så fort vi har ny information.

Servicebesök och arbeten hemma hos dig

Vi fortsätter att göra allt vi kan för att minska smittspridningen av covid-19. Vi följer myndigheternas rekommendationer och vi har tydliga rutiner för våra besök hemma hos dig.

Det här gäller vid en serviceanmälan:

  • Kravet för att vi ska utföra ett arbete hos dig är att du inte känner av några symtom på covid-19 och att du befinner dig i ett annat rum eller inte är hemma under tiden vi är i lägenheten .
  • Om du inte befinner dig i ett annat rum eller lämnar hemmet när vi är i din lägenhet kommer vi inte att utföra arbetet.
  • Känner du några sjukdomssymtom behöver du kontakta oss för att boka om det planerade arbetet.

Du kanske inte behöver vår hjälp? På vår sida Sköt om din lägenhet kan du läsa var du kan göra själv.

Sköt om din lägenhet

Lämna gärna din serviceanmälan via Mina sidor

Just nu är det många som ringer oss. Det gör att vi vissa tider har långa telefontider. Vi ber därför dig som har möjlighet att i första hand skicka in din serviceanmälan via Mina sidor.

Andra planerade arbeten hemma hos dig

Vi tar emot beställningar för Plus- och Tillval, men detta förutsätter att du inte är i samma rum eller lämnar lägenheten under tiden arbetet utförs. Just nu är väntetiden för plus- och tillvalsarbeten något längre än vanligt.

Mimers kundcenter – så kontaktar du oss nu

Med omtanke om dig som hyresgäst och våra medarbetare tar vi just nu endast emot bokade besök på vårt kundcenter. Kontakta oss för att boka in en tid.

Behöver du hämta eller lämna nycklar

För att minska smittspridningen av covid-19 har vi tills vidare andra rutiner för nyckelhämtning och lämning i samband med in- och utflyttning. Rutinerna kan ändras från månad till månad, därför kontaktar vi dig som ska flytta inför varje månadsskifte för att informera om hur nyckelhanteringen kommer gå till.

Välkomstbesök sker via telefon

Alla nyinflyttade hyresgäster erbjuds ett välkomstbesök, det kommer tillsvidare ske via ett telefonsamtal istället för att kvartersvärden kommer hem till dig.

Tillfälligt stängda lokaler

Vi fortsätter hålla studenternas gemensamhetslokaler stängda tillsvidare. Andra gemensamhetslokaler och övernattningslägenheter ute i områdena har öppnat och finns tillgängliga igen.

Information in other languages

Information from Mimer

You can find information regarding corona in Arabic, English, Somali and Tigrinya. It is important that you stay informed.

Information from the government

Här hittar du den senaste informationen om Coronaviruset

1177 Vårdguiden
www.1177.se/Vastmanland/

Nyhet på vasteras.se:
www.vasteras.se/nyheter/nyheter/2020-02-25-information-om-coronaviruset.html

Så pratar du med barn om coronaviruset (Krisinformation.se): 
krisinformation.se/artiklar/sa-pratar-du-med-barn-om-coronaviruset