Problem med gräsklippningen

Just nu är det väldigt blött i marken och det gör att våra entreprenörer har problem med att klippa gräset i vissa områden.

När det är blött i marken tar det längre tid än vanligt att klippa, eftersom man måste vara försiktig så att man inte kör sönder gräsmattorna. Vi pratar med entreprenören varje dag för att få koll på läget och hoppas alla att marken torkar upp snabbt så att de kan köra igång som vanligt igen.

Kundcenter stänger 11.30 på fredag

Fredag 28 maj stänger Kundcenter kl 11.30 på grund av utbildning.

Behöver du göra en serviceanmälan gör du det via Mina sidor.

Vid akuta ärenden ringer när Mimer är stängt ringer du fastighetsjouren på 021-39 70 00.

Vad är ett akut ärende?

Kontakta till exempel Fastighetsjouren om:

  • det rinner mycket vatten från från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott
  • du har låst dig ute eller tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning

Ändrade öppettider under Kristi himmelsfärd

Under Kristi himmelfärdshelgen har vi ändrade öppettider. Vi stänger kl 15 onsdag 12 maj och öppnar igen måndag 17 maj. Vid akuta ärenden kontaktar du fastighetsjouren på 021-39 70 00.

Onsdag 12/5: 10–15
Torsdag 13/5: Stängt
Fredag 14/5: Stängt

Behöver du göra en serviceanmälan under långhelgen gör du det via Mina sidor.

Vid akuta ärenden ringer när Mimer är stängt ringer du fastighetsjouren på 021-39 70 00.

Vad är ett akut ärende?

Kontakta till exempel Fastighetsjouren om:

  • det rinner mycket vatten från från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott
  • du har låst dig ute eller tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning

Vi ökar tryggheten i ditt hus på Haga Parkgatan 26

För oss är det viktigt att du känner dig trygg där du bor. Därför utför Totalbyggen under vecka 21–25 ett antal trygghetsåtgärder i ditt hus.

Varför gör vi detta?

Vi förbättrar tryggheten i källare och förråd. Det arbetet ska fokusera på är att:

  • Säkerställa att endast de som ska ha tillträde till huset kommer in
  • Minska källarinbrotten
  • Minska skadegörelsen i huset

Vad förbättrar vi?

Vi sätter in kortläsare och nya dörrar med fönster mellan trapphuset och källaren

  • Det blir nya dörrar till alla källarförråd med hänglås kopplat till lägenhetsnyckeln
  • Vi sätter upp galler för källarfönstren
  • Vi tar bort de gamla matförråden och ersätter dem med ett antal större vanliga förråd
  • Arbetet är planerat att pågå under vecka 21–25.

Vad behöver du göra?

Om du förvarar något i matförråden behöver du ta bort detta senast 4 maj. Finns saker kvar i förrådet efter det datumet kommer vi att tömma förrådet.

Frågor?

Har du frågor är du välkommen att kontakta områdessamordnare Claes Lindblom på
021-39 72 43, eller claes.lindblom@mimer.nu.

Problem med Mina sidor

Just nu har vi problem med Mina sidor. Det kan bland annat vara svårt att se dina fakturor och kontrakt, göra en serviceanmälan och se dina köpoäng.

Felet beror på att vi inte kan hämta information till hemsidan på rätt sätt. Vi jobbar så snabbt vi kan för att lösa det.

Nu startar vi Mimerchatten

Från och med 12 april öppnar vi en popup-chat klockan 18–19 på måndagar. Vi kallar den Mimerchatten och där kan du framföra synpunkter eller ställa frågor om vår verksamhet, bostadsmarknaden, ditt boende med mera.

På andra sidan sitter vi och svarar direkt på ditt ärende. När chatten är öppen hittar du den längst ner till höger på vår hemsida mimer.nu, både på datorn och i mobilen.

Ändrade öppettider i påsk

Under påsken har vi ändrade öppettider. Vi stänger kl 15 på skärtorsdagen och öppnar igen på tisdagen 6 april. Vid akuta ärenden kontaktar du fastighetsjouren.

Skärtorsdagen 1/4: 10-15
Långfredagen 2/4: Stängt
Annandag påsk 5/2: Stängt

Med anledning av Coronaviruset, med omtanke om dig som
hyresgäst och våra medarbetare, tar vi enbart emot bokade besök
på Kundcenter. Vi ber dig att kontakta oss via mejl, telefon eller Mina sidor.

Vid akuta ärenden ringer när Mimer är stängt ringer du fastighetsjouren. Fastighetsjouren når du på 021-39 70 00.

Vad är ett akut ärende?

Kontakta till exempel Fastighetsjouren om:

  • det rinner mycket vatten från från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott
  • du har låst dig ute eller tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning

Är ditt fordon för stort för din parkeringsplats?

I samband med att vi bytt parkeringsbolag vill vi passa på att förtydliga Mimers regler gällande storlek på fordon för dig som hyr en parkeringsplats.

Parkeringsregler, vad gäller?

  • Du får inte parkera så att du hindrar någon annan från att komma in i sitt fordon eller garage.
  • Du får inte parkera så att du hindrar andra fordon att köra iväg eller förbi.
  • Fordonet ska få plats innanför parkeringsrutans linjer.
  • Fordonet får inte vara längre än väglinjernas längd.

Behöver du säga upp din parkeringsplats?

Om ditt fordon inte uppfyller reglerna behöver du säga upp din parkeringsplats snarast. Det gör du genom att logga in på Mina sidor.

Följer du inte ovanstående regler från och med 1 maj 2021 riskerar du att få parkeringsböter.

Övriga skötselregler

Läs mer om övriga skötselregler på vår sida Parkeringsregler.

Parkeringsregler

Frågor

Om du har frågor är du välkommen att kontakta oss på 021-39 70 00 eller kundcenter@mimer.nu.

Smart Passage installeras för ökad trygghet

För att öka tryggheten vid brand eller annan fara installerar vi just nu Smart Passage i entréportar som har ett elektroniskt passagesystem.

Vad är Smart Passage?

Med Smart Passage har Räddningstjänsten Mälardalen en egen digital nyckel som gör att de vid ett larm snabbt kan komma in i trapphuset, tvättstugan eller källaren för att rädda liv.

Just nu pågår test och installation av systemet i samarbete med Amido, SOS Alarm och Räddningstjänsten Mälardalen. Senast 6 april kommer alla entréportar med elektroniskt passagesystem vara godkända.

Klistermärket är en viktig signal

Det här klistermärket är en signal till räddningstjänsten att Smart Passage finns i installerat i fastigheten. Det är därför viktigt att klistermärket får sitta kvar på sin plats.

Planerat avbrott på hemsidan

Torsdag 25 mars kommer vår hemsida ligga nere för underhåll från klockan 8:00. Under tiden kan du inte besöka hemsidan eller logga in på Mina sidor. Vi beräknar att arbetet tar ungefär två timmar.

Vi jobbar för att allt ska vara tillbaka så snabbt som möjligt. Kundcenter öppnar som vanligt klockan 10.