Bedrägeriförsök i Västerås

Polisen i Västerås har gått ut med att det förekommit bedrägeri och försök till bedrägeri. Bedragarna har haft på sig kläder med kända företagsloggor, ringt på dörren och försökt komma in i personers hem för att stjäla.

Vi uppmanar till stor försiktighet när okända personer ringer på dörren. Släpp bara in personer du avtalat tid med.

Kontakta polisen om okända personer kommer och ringer på dörren och försöker komma in i ditt hem.

Om du får besök av oss

Det finns två anledningar till att vi eller våra entreprenörer kommer hem till dig:

  • Du har gjort en serviceanmälan
    Har du gjort en serviceanmälan kan vi, eller någon entreprenör, behöva komma hem till dig för att lösa problemet. Har du angett att du inte vill att vi går in med huvudnyckel ringer vi innan, men då kan personen som ringer hänvisa till din serviceanmälan. Blir du osäker, kontakta Kundcenter.
  • Vi utför arbeten i fastigheten
    Ibland utför vi arbeten i våra fastigheter som gör att vi behöver komma hem till dig. Om det är aktuellt informerar vi alltid i god tid innan vi kommer, antingen via trapphusinformation eller direkt i din brevlåda.

Om du får ett besök och personen inte kan legitimera sig, släpp inte in den personen.

Om du är osäker – kontakta Kundcenter

Kontakta vårt kundcenter om du är osäker på om det verkligen är en person som antingen jobbar hos oss eller någon av våra entreprenörer. De kan kolla upp om det är korrekt eller inte. Är det telefonkö kan du testa vår chatt på hemsidan.

Om det är en falsk person – gör så här

Om personen inte kommer varken från oss eller någon av våra entreprenörer, gör en polisanmälan på 114 14. Vid pågående brott kan du alltid ringa 112.

Du får gärna ringa eller mejla Kundcenter och berätta. Då får vi veta om det är ett problem vi behöver informera om, som den här gången.

Kontaktuppgifter till Kundcenter

Mejl: kundcenter@mimer.nu
Telefon: 021-39 70 00
Chatt: Klicka på den lila pratbubblan nere till höger på sidan.