Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

När du upplever störningar bör du alltid börja med att prata med din granne. Om störningarna ändå fortsätter gör du en serviceanmälan. Vid allvarliga störningar på natten ringer du vår Störningsjour.

Störningar – prata med din granne

För att alla ska trivas tillsammans i ett hyreshus är det viktigt att man inte stör varandra. Men vi fungerar olika, en del blir störda av sådant som andra inte bryr sig om.

  • Tänk på att du har ansvar för om dina gäster stör – både i lägenheten, i trapphuset och på gården.
  • Om du själv blir störd är det oftast bäst att kontakta din störande granne direkt.
  • Gör en serviceanmälan om din granne ändå fortsätter att störa dig.

Vi har samlat mer information om vad som är och inte är en störning och hur du kan gå tillväga om du blir störd, på sidan Om du blir störd av dina grannar.

Om du blir störd av dina grannar

Allvarliga störningar på natten – kontakta Störningsjouren

Störningsjouren har öppet alla dagar kl 20–05. När du ringer Störningsjouren måste du ange vem du är, så att de kan kontakta dig vid behov och vi kan återkoppla till dig efteråt.

Om vi bedömer att det rör sig om upprepade, allvarliga störningar kan den som blir tillsagd, men inte rättar sig, enligt lag bli uppsagd.

Kontakta Störningsjouren

Ring Störningsjouren på 021-39 70 00 om:

  • Du blir störd av bråk, en högljudd fest eller störande musik sent på natten och inte själv kan eller vågar kontakta din granne.