Du som bor i Stenriket 5 på Pettersberg
Huset du bor i byggdes under mitten av 60-talet. Med tusentals duschar, diskar, tvättar och minst lika många spolningar i toaletten har rör och elledningar blivit gamla och slitna. Risken är att det blir vattenskador och elfel i din lägenhet. Det är därför dags att renovera din lägenhet.
Här hittar du aktuell information om din renovering. Vi uppdaterar regelbundet.
Sommar och semester
Din kontakt för renoveringen, Thommy Johansson har semester. Du når honom igen från 28 juli på thommy.ombyggnation@mimer.nu eller 021-39 73 85.
Har du ett brådskande ärende kan du kontakta vårt Kundcenter via Mina sidor eller 021-39 70 00.
Hyresgästgodkännande
Sedan ett antal år tillbaka är det lagstiftat att alla hyresgäster skriftligen måste godkänna åtgärder som höjer standarden i en fastighet. Lagen finns till för att hyresgäster ska ha möjlighet att påverka en renovering och för att undvika att en fastighetsägare ska sätta i gång en renovering utan hyresgästernas vetskap.
För de hyresgäster som motsäger sig standardhöjningen, kommer Mimer pröva ärendet i Hyresnämnden. Hyresgästen måste då kunna ange sakliga skäl till att renoveringen inte ska genomföras.
Läs igenom Hyresgästgodkännandet och passa på att ställa dina frågor till oss innan du lämnar ditt godkännande.
Tidplan
Frågor och svar
kontakta oss gärna




Thommy
Ombyggnads-samordnare Tillfälligt boende, direktflyttar och allmänna frågor 021-39 73 85 thommy.ombyggnation@mimer.nuSenast uppdaterad: 17 juni 2025 kl. 11:43