Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Huset du bor i byggdes under mitten av 60-talet. Med tusentals duschar, diskar, tvättar och minst lika många spolningar i toaletten har rör och elledningar blivit gamla och slitna. Risken är att det blir vattenskador och elfel i din lägenhet. Det är därför dags att renovera din lägenhet.

Här hittar du aktuell information om din renovering. Vi uppdaterar regelbundet.

Sommar och semester

Din kontakt för renoveringen, Thommy Johansson har semester. Du når honom igen från 28 juli på thommy.ombyggnation@mimer.nu eller 021-39 73 85.

Har du ett brådskande ärende kan du kontakta vårt Kundcenter via Mina sidor eller 021-39 70 00.

Hyresgästgodkännande

Sedan ett antal år tillbaka är det lagstiftat att alla hyresgäster skriftligen måste godkänna åtgärder som höjer standarden i en fastighet. Lagen finns till för att hyresgäster ska ha möjlighet att påverka en renovering och för att undvika att en fastighetsäga­re ska sätta i gång en renovering utan hyresgäster­nas vetskap.

För de hyresgäster som motsäger sig standardhöj­ningen, kommer Mimer pröva ärendet i Hyresnämn­den. Hyresgästen måste då kunna ange sakliga skäl till att renoveringen inte ska genomföras.

Läs igenom Hyresgästgodkännandet och passa på att ställa dina frågor till oss innan du lämnar ditt godkännande.

Tidplan

Frågor och svar

kontakta oss gärna

porträtt Pernilla Malmström

Pernilla

Distriktschef Allmänna frågor 021-39 71 63 pernilla.malmstrom@mimer.nu
Fredrik Nysjö

Fredrik

Biträdande distriktschef Allmänna frågor 021-39 72 60 fredrik.nysjo@mimer.nu
Porträtt av Mathias Savander

Mathias

Byggprojektledare Tekniska byggdetaljfrågor 021-39 83 80 mathias.ombyggnation@mimer.nu
Porträtt Thommy

Thommy

Ombyggnads-samordnare Tillfälligt boende, direktflyttar och allmänna frågor 021-39 73 85 thommy.ombyggnation@mimer.nu