Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Höga temperaturer – så här håller du dig sval

Nu är det varmt ute och det kommer bli ännu varmare de närmaste dagarna. Våra hus har ventilation, men inte luftkonditionering som kyler ner luften. Men det finns saker du själv kan göra för att få det svalare och mer bekvämt hemma.
(mer …)

Du har väl tecknat hemförsäkring?

Inför sommaren, när många reser iväg, är det bra att se över din hemförsäkring. När du bor hos Mimer måste du ha en giltig hemförsäkring. Det är en trygghet som täcker mer än du tror. På Mina sidor kan du enkelt teckna Mimers hemförsäkring.
(mer …)

Sommar och semestertider

Snart är det semestertider och många på Mimer är också lediga. Det betyder att du kan få vänta lite längre än vanligt på att få hjälp. Under sommaren prioriterar vi akuta ärenden i första hand, men vi gör allt vi kan för att hjälpa dig med ditt ärende.

(mer …)

Ändrade öppettider under Kristi himmelsfärd

Under Kristi himmelsfärdshelgen har vi ändrade öppettider. Vi stänger kl 15 onsdag 28 maj och öppnar igen måndag 2 juni. Vid akuta ärenden kontaktar du fastighetsjouren på 021-39 70 00. (mer …)

Uppgradering av porttelefonisystemet

Just nu gör vi ett omfattande arbetet med vårt porttelefonisystem för att förbättra funktionaliteten och säkerheten i våra fastigheter. Det innebär att vi uppgraderar den del av porttelefonen som hanterar samtal, och byter ut denna mot nya moderna enheter. 

Vad innebär detta för dig som hyresgäst?

  • Din porttelefon kommer att ringa upp dig från ett nytt nummer: 021–39 75 00. Vi rekommenderar att du sparar detta nummer bland dina telefonkontakter för att enkelt kunna identifiera samtalen.
  • Uppgraderingen syftar till att förbättra kommunikationen och säkerheten vid porttelefonerna.

Projektets status

I dagsläget har vi uppgraderat hälften av våra porttelefoner till det nya systemet. Arbetsprocessen fortsätter enligt plan och vi beräknar att alla våra porttelefoner har det nya systemet innan sommaren är slut.

Frågor och kontakt

Om du har några frågor eller behöver hjälp med att spara det nya porttelefonnumret kan du kontakta vårt Kundcenter. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att kunna erbjuda dig ett bättre och mer pålitligt porttelefonisystem.

Område:

Alla områden;