Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

För att huset du bor i och din lägenhet ska hålla i många år till är det mycket som behöver ses över och renoveras. Vi behöver bland annat byta ut husets alla elinstallationer samt vatten-, värme- och avloppsrör.

Huset behöver även bli mer energieffektivt så att värmen stannar kvar i lägenheterna. Det gör vi genom att tilläggsisolera vinden, byta din lägenhetsdörr och sätta in ny ventilation.

Renoveringen i din lägenhet omfattar kök, badrum, wc och hall som vi anpassar till dagens standard.

Hyresgästgodkännande

Sedan ett antal år tillbaka är det lagstiftat att alla hyresgäster skriftligen måste godkänna åtgärder som höjer standarden i en fastighet. Lagen finns till för att hyresgäster ska ha möjlighet att påverka en renovering och för att undvika att en fastighetsäga­re ska sätta i gång en renovering utan hyresgäster­nas vetskap.

För de hyresgäster som motsäger sig standardhöj­ningen, kommer Mimer pröva ärendet i Hyresnämn­den. Hyresgästen måste då kunna ange sakliga skäl till att renoveringen inte ska genomföras.

Läs igenom Hyresgästgodkännandet och passa på att ställa dina frågor till oss innan du lämnar ditt godkännande.

Tidplan

Frågor och svar

kontakta oss gärna

porträtt Pernilla Malmström

Pernilla

Distriktschef Allmänna frågor 021-39 71 63 pernilla.malmstrom@mimer.nu
Fredrik Nysjö

Fredrik

Biträdande distriktschef Allmänna frågor 021-39 72 60 fredrik.nysjo@mimer.nu
Porträtt av Mathias Savander

Mathias

Byggprojektledare Tekniska byggdetaljfrågor 021-39 83 80 mathias.ombyggnation@mimer.nu
Porträtt Thommy

Thommy

Ombyggnads-samordnare Tillfälligt boende, direktflyttar och allmänna frågor 021-39 73 85 thommy.ombyggnation@mimer.nu