Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Denna information från Telia har tidigare gått ut till hyresgäster på Stentorpsgatan 2-16.

När Mimer byter fiberleverantör i ditt hus tar Telia tar över all support och hantering av din tv-utrustning. För att kunna fortsätta titta på din kostnadsfria tv-tjänst efter bytet kan du behöva aktivera tv och få en ny personlig kod att lägga in i din tv-box. Det är enkelt, gör det redan nu på telia.se/aktivera

Behöver jag göra något?

För att tv-tjänsten ska fortsätta fungera kan du behöva aktivera tv-tjänsten. Är du osäker på om du har aktiverat tv tidigare, går du in på telia.se/mitt-telia. Kommer ”Tv” upp under rubriken ”Dina abonnemang” har du redan aktiverat din tjänst och behöver inte göra något.

Du som däremot inte har aktiverat tv-tjänsten, behöver göra det för att fortsätta titta på tv efter bytet.

Det är enkelt, gör det redan nu på telia.se/aktivera så är du förberedd. Det tv-paket som ingår är förifyllt under rubriken ”Ingår i ditt Gruppavtal”.

Dina nya inloggningsuppgifter skickas på e-post och sms till dig på en gång. Guide på hur du lägger in inloggningsuppgifterna i tv-boxen finns på telia.se/tvkoder.

Vad gör jag om jag saknar tv-box?

Skulle tv-boxen inte finnas i bostaden kontaktar du din hyresvärd fram till dess att bytet sker i ditt hus. Efter bytet är det Telia du kontaktar för all support och hantering av tv-utrustningen.

Frågor?

telia.se/mimer finns information om hur du byter dina koder för inloggning till din tv-box, hur du aktiverar Telia Play och mycket mer. Har du andra frågor eller behöver hjälp är du välkommen att kontakta Telia på telefon 020-20 20 70.