Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Gammal hiss byts ut till ny på geijersgatan 12

Nu har det äntligen blivit dags att byta ut den gamla hissen mot en ny, säker, tillgänglighetsanpassad och välfungerande hiss. Arbetet beräknas vara klart vecka 15.

Vad innebär arbetet?

Vecka 10–15 med start Måndag 8 Mars kommer vår entreprenör Schindler Hiss utföra arbetet. Under dessa veckor kommer det inte finnas någon fungerande hiss i ditt hus.

Därför byter vi ut hissen
Byte till en ny hiss är nödvändigt. Den nya hissen är både snabbare, mjukare och tillgäng-
lighetsanpassad, men framför allt är den säkrare. Vid ett eventuellt strömavbrott åker den till exempel automatiskt till närmaste våningsplan.

Vad behöver jag göra?

Trapporna kan du använda som vanligt. Under ombyggnadstiden kommer det finnas stolar på varje våningsplan för att vila trötta ben. Tänk på att:

  • Boka inga aktiviteter under ombyggnadstiden som kräver hisstransporter.
  • Boka helst in planerade besök före eller efter ombyggnationen.
  • Det kan förkomma byggmaterial i trapphuset.
  • Arbetet kommer innebära vissa störande ljud.

 

Vi behöver veta om du har någon form av funktionsnedsättning som gör att du måste ha tillgång till hiss. Om så är fallet kan vi behöva ordna ett alternativt boende åt dig under tiden hissbytet sker. Kontakta då snarast vår områdessamordnare Claes Lindblom på
021-39 72 43 eller claes.lindblom@mimer.nu.

För att slutföra arbetet så snabbt som möjligt kommer eventuellt en del arbete pågå även under kvällar och helger.

Frågor?

Om du har frågor gällande hissbytet går det bra att kontakta vår projektledare Kenth Fransson på 021-39 70 12 eller kenth.fransson@mimer.nu.

Tack för ditt tålamod!

(mer …)

Område:

Hemdal

Påminnelse: Var inte hemma när vi utför arbeten i din lägenhet

För att hålla smittspridningen av covid-19 nere får våra medarbetare inte gå in i din lägenhet om du är hemma. Tyvärr är det en del hyresgäster som gjort en serviceanmälan, som inte lämnar lägenheten när vi kommer för att göra arbetet.

(mer …)

Ny inloggning på Mina sidor

Den 19/1 lanserar vi en ny version av Mina sidor. I den nya versionen kan du enkelt logga in med BankID. Om du inte har BankID kan du fortfarande använda personnummer och lösenord, men första gången du loggar in på nya Mina sidor så måste du beställa ett nytt lösenord.  (mer …)

Vi renoverar din tvättstuga

Med start vecka 5 bygger vi om och fräschar upp tvättstugan på Geijersgatan 20. Din tvättstuga ska bli mer miljövänlig, energieffektivare och säkrare med bland annat självdoserande tvättmaskiner. Arbetet beräknas pågå till och med vecka 8.

Varför gör vi detta?

Din tvättstuga är i behov av en renovering. Därför bygger vi om och renoverar den för att göra den mer trivsam och enklare att städa. Samtidigt byter vi ut de gamla tvättmaskinerna till nya fräscha maskiner som är mer energieffektiva.

Skyltningen blir också bättre och tydligare så att det blir enklare att sortera och komma ihåg att städa efter sig.

Vad är självdoserande tvättmaskiner?

De nya tvättmaskinerna kommer att bli självdoserande, vilket innebär att maskinen automatiskt fyller på exakt så mycket tvätt- och sköljmedel som faktiskt behövs. På så sätt minskas överdoseringen och övergödningen i våra vattendrag blir mindre.

Självdoseringen gör också att tvättstugan blir renare, eftersom påfyllningen av tvätt- och sköljmedel sker automatiskt och inte blir kvar eller hamnar utanför påfyllningsfacken.

De nya maskinerna är dessutom mer energieffektiva, det går alltså åt mindre el och det är ju bra för miljön.

Mimer står för tvätt- och sköljmedel

När din tvättstuga öppnar igen efter renoveringen står Mimer för tvätt- och sköljmedel. Tvättmedlet är allergivänligt och Svanenmärkt och ingår när du tvättar utan att det kostar något extra. Du kan enkelt välja bort sköljmedel med en enkel knapptryckning.

Vart tvättar jag när min tvättstuga är stängd?

När vi renoverar din tvättstuga tvättar du istället på Geijersgatan 16. Du får då tillgång till bokningstavlan på den adressen och kan boka som vanligt via Mina sidor eller direkt vid tavlan

Mellan1/2 – 28/2 bokar du tid i den tillfälliga tvättstugan. Före och efter det datumet bokar du som vanligt i din ordinarie tvättstuga.

Har du Frågor?

Om du har frågor går det bra att kontakta vår projektledare Kenth Fransson på 021-39 7012  kenth.fransson@mimer.nu, eller områdessamordnare Claes Lindblom på 021-39 7243      claes.lindblom@mimer.nu

Område:

Hemdal

Apparna Sök ledig och Felanmälan upphör att fungera

I mitten på nästa vecka kommer Mina sidor att få sig en välbehövlig uppfräshning, bland annat med en helt ny serviceanmälan. I och med det går Mimer-apparna Sök ledigt och Mina sidor inte att använda från och med nu.

(mer …)

Paus i uthyrningen fram till 20 januari

På grund av en stor flytt av vårt uthyrningssystem har vi tillfälligt pausat uthyrningen av lägenheter, förråd och bilplatser. 20 januari är uthyrningen igång igen. (mer …)

Nya skärpta nationella råd

Från och med 14/12 gäller nya skärpta nationella råd för att begränsa smittan av covid-19. Det är viktigt att alla är med och bidrar till en minskad smittspridning. Råden gäller även för julfirandet och firandet av andra högtider.

(mer …)