Kundcenter stängt 16/6

16 juni är Kundcenter stängt på grund av en systemuppdatering. Det påverkar även Mina sidor och Sök ledigt, som kommer ligga nere från kl 22 15 juni och hela dagen den 16 juni.

För att kunna förbättra bland annat Mina sidor och Sök ledigt gör vi en stor uppdatering av vårt fastighets- och uthyrningssystem den 16 juni. Det gör att:

  • Vi inte kan ta emot samtal
  • Du inte kan göra serviceanmälningar
  • Du inte kan logga in på Mina sidor
  • Du inte kan söka lägenhet, bilplats eller förråd

Arbetet är planerat att pågå hela dagen. Blir vi klara tidigare öppnar vi igen under eftermiddagen. Det kan även hända att du upplever lite störningar redan under eftermiddagen den 15 juni.

Vi finns på chatten

Vi kommer ha vår chatt öppen under onsdagen, men kommer bara kunna svara på generella frågor. Undrar du något som kräver tillgång till våra system, så som frågor om ditt kontrakt eller sökta lägenheter, får vi be dig att återkomma torsdag 17 juni.

Kontakta fastighetsjouren vid akuta ärenden

Vid akuta ärenden ringer när Mimer är stängt ringer du fastighetsjouren på 021-39 70 00.

Vad är ett akut ärende?

Kontakta till exempel Fastighetsjouren om:

  • det rinner mycket vatten från från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott
  • du har låst dig ute eller tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning