Hjälp till att förebygga inbrott
Just nu ser vi en ökning av inbrott i källar- och vindsförråd i våra fastigheter. Vi arbetar förebyggande på flera olika sätt för att få ner inbrotten, men vi behöver även din hjälp. (mer …)
Just nu ser vi en ökning av inbrott i källar- och vindsförråd i våra fastigheter. Vi arbetar förebyggande på flera olika sätt för att få ner inbrotten, men vi behöver även din hjälp. (mer …)
Den 4 december är Kundcenter stängt på grund av utbildning. Om du behöver göra en serviceanmälan kan du göra det via Mina sidor. För övriga frågor kan du kontakta oss på kundcenter@mimer.nu.
Just nu hör vi att det förekommer bedrägeriförsök på Bäckby, Hemdal och Vallby. Hyresgäster har blivit uppringda av personer som säger sig komma från företag som ska utföra ventilationsarbeten i lägenheten. Vi på Mimer informerar alltid i god tid innan vi utför jobb hos dig, antingen via trapphusinformation eller direkt i din brevlåda.
Mimer har fått Sveriges mest prestigefyllda kvalitetsutmärkelse, Utmärkelsen Svensk Kvalitet. Institutet för Kvalitetsutveckling motiverar utmärkelsen med att Mimer har ett offensivt kvalitetsarbete, starkt kundfokus, engagerade medarbetare och en mogen kvalitetskultur.
Vi fortsätter att göra allt vi kan för att minska smittspridningen av Covid-19. Vi följer myndigheternas rekommendationer och vi har tydliga rutiner för våra besök.
Folkhälsomyndigheten har, efter samråd med bland annat smittskyddsläkare och länsstyrelsen Västmanlands län, idag den 12 november fattat beslut om skärpta restriktioner. Beslutet gäller omgående till och med den 10 december 2020, men kan förlängas.
Från vecka 47 kommer vår entreprenör Totalbyggen påbörja arbetet med att renovera tvättstugorna. Arbetet beräknas vara klart vecka 11.
Tvättstugan kommer att byggas om och yteffektiviseras. Väggarna kommer att målas och golvet bytas ut. Vi kommer dessutom installera nya tvättmaskiner och torktumlare.
Tvättmaskinerna kommer att bli självdoserande. Det innebär att du inte fyller på tvätt- och sköljmedel själv, det sköter maskinerna åt dig. De nya maskinerna är miljövänligare, drar mindre el och hålls rena och fräscha längre då självdoseringen gör att inga tvätt- och sköljmedelsrester ligger kvar i och på maskinerna.
När din tvättstuga öppnar igen kommer Mimer stå för ditt tvätt- och sköljmedel – helt utan extra kostnad. Tvättmedlet är allergivänligt och Svanenmärkt och du kan enkelt välja bort sköljmedel när du tvättar.
Under tiden arbetet pågår går det inte att boka eller använda tvättstugan. Om du behöver tvätta har du istället tillgång till tvättstugan du kommer att bli hänvisad till. Den bokar du som vanligt via Mina sidor eller direkt vid bokningstavlan utanför aktuell tvättstuga.
Om du har frågor går det bra att kontakta vår projektledare Kenth Fransson på 021-39 7012 kenth.fransson@mimer.nu, eller områdessamordnare Claes Lindblom på 021-39 7243 claes.lindblom@mimer.nu
Avtalet mellan Com Hem och Telia som reglerar TV4-kanalerna och C More upphörde att gälla 30 oktober, men har tillfälligt förlängts till 3 november. Om Com Hem inte når en ny överenskommelse innebär det att kunder hos Com Hem riskerar att tillfälligt förlora TV4-kanalerna och C More från och med klockan 23.59 tisdag 3 november.
Nu byter Mimer städleverantör till Samhall. I övergången kan det på sina håll upplevas som lite sämre städat i vissa trapphus och tvättstugor.