När får jag hjälp med min serviceanmälan?
För att säkerställa att de mest brådskande felen åtgärdas först så har vi olika servicetider för olika typer av ärenden. De varierar mellan 1 och 10 arbetsdagar. Akuta ärenden, till exempel om toaletten inte fungerar, tar vi tag i direkt.
Här kan du läsa hur snabbt vi tar oss an ditt ärende. Punkterna under varje rubrik är exempel för att du ska få dig en bild av hur akuta olika typer av ärenden är. Vi åtgärdar självklart fel som inte står listade också.
Fel som åtgärdas omgående
Fel som innebär en fara för person eller fastighet åtgärdar vi omgående. Det kan exempelvis vara:
- Avlopp – Stigande stopp
- Snö – Risk för snöras
- Vattenläckage – Rinnande, översvämning
Fel som åtgärdas inom 1 arbetsdag
Fel som berör en funktion som man inte kan vara utan åtgärdar vi inom 1 arbetsdag. Det kan tillexempel handla om:
- Kyl ur funktion
- Frys ur funktion
- Strömlöst
- Toalett ur funktion (om lägenheten bara har en toalett )
- Totalstopp i avlopp
Fel som åtgärdas inom 5 arbetsdagar
Följande är exempel på fel som åtgärdas inom 5 arbetsdagar:
- Kranar som droppar
- Toalett som rinner
- Tvättmaskin, torktumlare eller diskmaskin ur funktion.
- Element ur funktion
Fel som åtgärdas inom 10 arbetsdagar
Följande är exempel på fel som åtgärdas inom 10 arbetsdagar:
- Dusch – Duschlist/duschvägg ur funktion.
- Dörr – luckor/knoppar, beslag/lådfront.
- Kyl/Frys – handtag, list, grönsakslåda
Senast uppdaterad: 30 augusti 2023 kl. 16:50