När får jag hjälp med min serviceanmälan?
För att säkerställa att de mest brådskande felen åtgärdas först har vi olika servicetider för olika typer av ärenden. Akuta ärenden, till exempel om toaletten inte fungerar, tar vi tag i direkt.
18 december–6 januari är det många som är lediga, vilket gör att det kan ta lite längre tid än vanligt att få hjälp med din serviceanmälan. Här kan du läsa hur snabbt vi tar oss an ditt ärende. Punkterna under varje rubrik är exempel för att du ska få dig en bild av hur akuta olika typer av ärenden är. Vi åtgärdar självklart fel som inte står listade också.
Fel som åtgärdas omgående
Fel som innebär en fara för person eller fastighet åtgärdar vi omgående. Det kan exempelvis vara:
- Avlopp – Stigande stopp
- Snö – Risk för snöras
- Vattenläckage – Rinnande, översvämning
Fel som åtgärdas inom 1 arbetsdag
Fel som berör en funktion som man inte kan vara utan åtgärdar vi inom 1 arbetsdag. Det kan till exempel handla om:
- Kyl eller frys ur funktion
- Strömlöst
- Toalett ur funktion (om lägenheten bara har en toalett )
- Totalstopp i avlopp
- Lägenhetsdörr som inte går att låsa
Fel som åtgärdas inom 2 veckor
Följande är exempel på fel som åtgärdas inom två veckor:
- Kranar som droppar
- Toalett som rinner
- Element ur funktion
- Ugn ur funktion (men fungerande spisplattor)
- Strömbrytare ur funktion
Fel som åtgärdas inom fem veckor
Följande är exempel på fel som åtgärdas inom fem veckor:
- Dörr – luckor/knoppar, beslag/lådfront.
- Kyl/Frys – handtag, list, grönsakslåda
- Golvlist som sitter löst
- Spis, enstaka spisplatta ur funktion
- Spricka i toalett, badkar eller tvättställ
Senast uppdaterad: 17 december 2024 kl. 16:43