Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

För att säkerställa att de mest brådskande felen åtgärdas först har vi olika servicetider för olika typer av ärenden. Akuta ärenden, till exempel om toaletten inte fungerar, tar vi tag i direkt.

18 december–6 januari är det många som är lediga, vilket gör att det kan ta lite längre tid än vanligt att få hjälp med din serviceanmälan. Här kan du läsa hur snabbt vi tar oss an ditt ärende. Punkterna under varje rubrik är exempel för att du ska få dig en bild av hur akuta olika typer av ärenden är. Vi åtgärdar självklart fel som inte står listade också.

Fel som åtgärdas omgående

Fel som innebär en fara för person eller fastighet åtgärdar vi omgående. Det kan exempelvis vara:

  • Avlopp – Stigande stopp​
  • Snö – Risk för snöras​
  • Vattenläckage – Rinnande, översvämning

Fel som åtgärdas inom 1 arbetsdag

Fel som berör en funktion som man inte kan vara utan åtgärdar vi inom 1 arbetsdag. Det kan till exempel handla om:

  • Kyl eller frys ur funktion​
  • Strömlöst ​
  • Toalett ur funktion (om lägenheten bara har en toalett ) ​
  • Totalstopp i avlopp
  • ​Lägenhetsdörr som inte går att låsa

​Fel som åtgärdas inom 2 veckor​

​Följande är exempel på fel som åtgärdas inom två veckor: ​

  • Kranar som droppar​
  • Toalett som rinner ​
  • Element ur funktion​
  • Ugn ur funktion (men fungerande spisplattor)
  • Strömbrytare ur funktion

Fel som åtgärdas inom fem veckor

Följande är exempel på fel som åtgärdas inom fem veckor: ​

  • Dörr – luckor/knoppar, beslag/lådfront. ​
  • Kyl/Frys – handtag, list, grönsakslåda​
  • Golvlist som sitter löst
  • Spis, enstaka spisplatta ur funktion
  • Spricka i toalett, badkar eller tvättställ