Kundenkäten 2021 så har ni tyckt och det här gör vi

Kundenkäten är ett bra sätt för dig att berätta vad som funkar bra och vad som behöver bli bättre. Vi vill rikta ett stort tack till dig för att du tar dig tid och ger oss feedback. Vårt fokus har under 2021 varit att det ska vara rent, snyggt och tryggt, samt att du ska få hjälp av oss när du behöver det. Här är några exempel på det ni tyckt till om i kundenkäten under 2021.

Städning av trapphus

Det var tydligt att många var missnöjda med städningen av trapphus och tvättstugor. Nya entreprenörer för städning är upphandlade och på plats från och med årsskiftet 2021/2022.

Utemiljö

Era önskemål efter all utevistelse under pandemin har medfört att ni vill ha fler platser att vara på ute. Bord, bänkar och grillplatser är önskat och vi ser över lämpliga platser att förbättra.

Miljöbodar

Vi fortsätter med våra renoveringar och informationskampanjer område för område gällande sortering och våra miljöbodar. Glädjande har detta gett fina resultat och både betygen på sophantering och städning av miljöbodar har gått upp. Tack för ert engagemang.

Trygghet

Trygghet är alltid ett högt prioriterat fokus för oss i allt från den fysiska tryggheten i hus och på gårdar samt den sociala tryggheten i din stadsdel. Trygghetsbetyget har gått upp under året, även om vi inte nått vårt mål. Därför fortsätter vi arbetet med trygghetsskapande åtgärder genom att exempelvis förbättra belysningen och motverka platser som kan upplevas otrygga.

Under 2022 kommer vi också på flera håll fortsätta med våra trygghetsvandringar, vilka varit pausade under pandemin. I flera av våra stadsdelar intensifieras även arbetet tillsammans med andra aktörer.

Vår service

Gällande bemötande från kundcenter och kvartersvärdar är mer än 9 av 10 är nöjda med vår service och vårt bemötade. Tack för ert fina betyg. Dock tycker ni att våra telefontider varit lite långa. Vi har därför satt in fler personer på kundcenter och fortsätter att utveckla fler digitala kontaktvägar. Det senaste tillskottet är vår chatt på mimer.nu där du kan prata med våra medarbetare på kundcenter direkt i chatten.

Mål och resultat 2021

  • Serviceindex – mål 83 % resultat 80,3 %
  • Trygghetsindex – mål 83 % resultat 75,6 %
  • Rent och Snyggt – mål 83 % resultat 77,5 %
  • Ta kunden på allvar – mål 90,6 % resultat 84,6 %

Så här fungerar kundenkäten

Kundenkäten kommer i första hand ut digitalt via sms eller mejl. Här beskriver vi lite mer hur det fungerar när du får kundenkäten från oss.

Kundenkät från AktivBo — Bostads AB Mimer