Missförstånd efter artikel i VLT
Vi märker att artikeln i VLT igår om att ”Mimer tar betalt för gratistjänster” har skapat några missförstånd som vi skulle vilja reda ut.
Allt som går sönder eller behöver underhållas i lägenheten på grund av normalt slitage byter vi som hyresvärd självklart ut utan kostnad. Om något i lägenheten däremot gått sönder på grund av oförsiktighet eller handhavandefel, så får man betala för det. Vi har en prislista som innehåller prisexempel på vanliga handhavandefel. Detta innebär att man enbart får betala för dessa saker om man själv har orsakat skadan. Detta i sig är inget nytt utan skillnaden nu är att vi tydligt kommunicerar det.
Prislista för vad respektive arbete kostar (pdf)
Det här ansvarar du för
Man är själv ansvarig för att byta proppar och lampor i sin lägenhet, hålla rent filter i i sina vitvaror samt rensa vattenlåsen i badrummet från hår och dylikt. Om man inte vill eller kan göra detta själv hjälper vi gärna till men mot betalning.
Instruktioner för de jobb du enkelt gör själv
Hoppas att vi kunde reda ut några frågetecken. Om ni har fler frågor kring detta är ni välkomna att kontakta oss: kundcenter@mimer.nu eller 021-39 70 00.
Hälsningar Mimer
Område:
Alla områden; Bäckby Centrum Fredriksberg Gideonsberg Gryta Haga Hammarby Hemdal Hökåsen Jakobsberg Kajstaden Kristiansborg Lillåudden Malmaberg Nordanby Oscaria Öster Mälarstrand Oxbacken Pettersberg Råby centrum Skälby Skallberget Skiljebo Skultuna Studentbostäder Vallby Vega Vetterslund Vetterstorp ViksängSenast uppdaterad: 20 februari 2020 kl. 11:08