Nu mäter vi kundnöjdheten löpande

​Istället för att dela ut kundenkäten en gång per år och sedan vänta länge på resultatet kommer vi nu att skicka kundenkäten månadsvis via sms eller mejl till ett slumpvis urval av våra hyresgäster. För oss innebär det att vi kan mäta oftare och får löpande återkoppling på resultatet och därmed kan ge snabbare respons till våra hyresgäster. Vi har även sett att många hyresgäster gärna svarar på enkäten digitalt och att svarsfrekvensen därmed ökar.

Varför ska jag svara på enkäten?

Vi vill gärna veta vad du som hyresgäst tycker om oss och vår service. Alla svar gås igenom av oss på Mimer och vi kan se resultat ända ner på fastighetsnivå. Det sammanställda resultatet ligger sedan till grund för den verksamhet vi planerar framöver. Eftersom undersökningen är anonym gentemot oss på Mimer kan vi däremot aldrig se vem som svarat vad på någon fråga.

Vem får enkäten?

Enkätföretaget AktivBo gör ett slumpvis urval av hyresgäster varje månad som får ett sms eller mejl med frågor om oss och vår service. Det innebär att du kanske får enkäten men inte din granne. Alla våra hyresgäster kommer någon gång under året att få kundenkäten. Se därför efter att du har rätt mobilnummer och mejladress inlagda på Mina sidor

Enkäten ser ungefär likadan ut som tidigare, men vi kommer alltså inte att knacka dörr för att dela ut enkäten i år.

Vad händer med de som inte är så digitala?

I slutet av året kommer en pappersenkät att skickas till dem som vi inte kunnat nå via mobilnummer eller e-postadress tidigare under året.

Fördelar med digital enkät

Många hyresgäster uppskattar att svara på enkäten direkt i mobilen eller på datorn, istället för att fylla i en pappersenkät och skicka in. Det gör att svarsfrekvensen ökar.

För oss på Mimer innebär det att vi, istället för att få en sammanställd rapport en gång per år, kommer kunna följa resultatet löpande. På så sätt kan vi ge respons på resultatet betydligt snabbare och därmed även ge bättre service till dig som hyresgäst.