Nu tar vi emot alla typer av serviceanmälningar igen

Under senaste månaderna har vi som bekant inte utfört alla typer av arbeten i lägenheterna. Vi vill tacka för din förståelse och för tålamodet. Men, nu är du välkommen att höra av dig med serviceanmälningar precis som vanligt.

Varför gör vi denna förändring nu?

Det kommer att ta tid innan risken för Coronasmitta är förbi. Folkhälsomyndigheten beräknar att pandemin kommer att påverka oss under lång tid. Vi har därför valt att gå tillbaka till den service vi hade innan pandemin. Det gör vi för att så långt som möjligt kunna ge dig en långsiktig service och bra standard i lägenheterna.

Så här går det till vid arbeten hemma hos dig

Vi fortsätter naturligtvis att följa myndigheternas rekommendationer och vi har tydliga rutiner för våra besök hemma hos dig för att skydda både dig och oss som jobbar på Mimer:

  • Är du eller någon annan hemma hos dig sjuk, även lindriga symptom, ber vi dig vänta med din serviceanmälan. Om någon i bostaden är sjuk när vi kommer på besök kommer vi tillbaka vid ett annat tillfälle när alla är friska.
  • När vi kommer hem till dig vill vi helst att du inte är hemma vid det tillfället. Om det inte är möjligt ber vi dig vara i ett annat rum under tiden.
  • Ingen på Mimer jobbar med sjukdomssymptom.

Tack för fortsatt förståelse och samarbete för att minska smittan!

Längre servicetider under en tid.

Våra servicetider för att utföra arbeten kommer att vara längre än vanligt. Vi hanterar alla ärenden som kommer in i prioritetsordning och fel som inte berör en absolut nödvändig funktion kan ta upp till tre veckor att få åtgärdad.

Lämna gärna din serviceanmälan via Mina sidor

När vi nu återgår till vår vanliga service kan det vara många som hör av sig samtidigt. Det kan göra att vi under vissa tider har långa telefonköer. Vi ber dig som har möjlighet, att i första hand skicka in din serviceanmälan via Mina sidor.

Bokade besök på Mimers kundcenter

Mimers kundcenter håller fortfarande bara öppet för bokade besök tills vidare. Du når oss för alla ärenden på 021-39 70 00, kundcenter@mimer.nu eller via Mina sidor.