Snabbare kontakt vid synpunkt på trapphusstädningen

I samarbete med städentreprenören Rimab har vi tagit fram en ny rutin vid rapportering av bristande städkvalitet.

Bakgrund

Som ny entreprenör kan det ta lite tid att komma in i arbetet. Därför har vi en tät dialog med entreprenören för att få ett bra städresultat. I den här fastigheten har det ändå varit återkommande synpunkter på bristande städkvalitet. För att komma till rätta med problemet kommer vi nu, som ett test under juli-september, prova att städentreprenören tar emot synpunkter direkt. Förhoppningen är att direktkommunikationen ska påverka dialogen och städkvalitéten till det bättre.

Vad gör mimer

Mimer och Rimab gör en gemensam kvalitetskontroll i olika trapphusen gång i månaden. Från den 1 november till 30 april görs en extra städning i entréer samt 1 trappa upp och ned till källardörren. Mimer avsäger sig inte ansvaret utan det går lika bra att kontakta Mimer med en serviceanmälan, men för att få ett snabbare svar på dina frågor eller få direktkontakt med arbetsledare hos Rimab så kan man kontakt dom direkt.

Gör så här Vid synpunkt på städkvalitén i trapphuset

Vid frågor eller om du är missnöjd med kvaliteten på städningen kontaktar du Rimab.

Tel. arbetsledare Rimab: 021-444 01 14

Vad kan du göra?

Vi kan alla hjälpas åt att hålla så rent som möjligt i trapphuset. Tack för att du inte skräpar ner i onödan.