Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Mimer får Utmärkelsen Svensk Kvalitet

Mimer har fått Sveriges mest prestigefyllda kvalitetsutmärkelse, Utmärkelsen Svensk Kvalitet. Institutet för Kvalitetsutveckling motiverar utmärkelsen med att Mimer har ett offensivt kvalitetsarbete, starkt kundfokus, engagerade medarbetare och en mogen kvalitetskultur.

(mer …)

Nu gäller skärpta restriktioner i Västmanland

Folkhälsomyndigheten har, efter samråd med bland annat smittskyddsläkare och länsstyrelsen Västmanlands län, idag den 12 november fattat beslut om skärpta restriktioner. Beslutet gäller omgående till och med den 10 december 2020, men kan förlängas.

(mer …)

Uppdaterad: Viktig information om TV4-kanalerna och C More

Avtalet mellan Com Hem och Telia som reglerar TV4-kanalerna och C More upphörde att gälla 30 oktober, men har tillfälligt förlängts till 3 november. Om Com Hem inte når en ny överenskommelse innebär det att kunder hos Com Hem riskerar att tillfälligt förlora TV4-kanalerna och C More från och med klockan 23.59 tisdag 3 november.

(mer …)

Hälsning från stadsdirektören – Höstlov blir håll-avstånd-lov

Vi är mitt i hösten och det vankas höstlov vecka 44. Detta annorlunda år är vi också mitt i en pandemi. När nu flera kanske tar lite ledigt tillsammans med barnen och vi kan utmanas att hamna i nya situationer är det än viktigare att vi fortsätter att följa rekommendationerna för att begränsa smittspridningen.

(mer …)

Ett nummer in: 021-39 70 00

Vi vill göra det enklare för dig att komma i kontakt med oss. Från och med 26 oktober ringer du alltid 021-39 70 00, oavsett tid på dygnet. Därefter väljer du med hjälp av knappval vilken tjänst du vill komma i kontakt med. (mer …)

Falska personer uppger sig vara från Mimer

Ett par hyresgäster har fått besök av personer som uppger sig komma från Mimer, trots att de inte jobbar för eller hos oss. Personer som jobbar på Mimer bär våra profilkläder och ska kunna legitimera sig med sin Mimerlegitimation. Är det en entreprenör ska de kunna styrka att de verkligen jobbar för det företaget och för oss. (mer …)

Resultatet på enkäten om miljöbodarna på Pettersbergsgatan 29-35

Tack för att du tagit dig tid att svara på enkäten om miljöboden. Vissa saker upplevs som bättre och andra har vi kvar att jobba med.

Detta har blivit bättre

Många av er svarar att det blivit bättre ordning och bättre sorterat. Bra jobbat! Det ni tycker blivit bättre är:

– I dagsläget tycker de flesta som fyllt i enkäten att sopsorteringen fungerar bra och att blivit bättre nu jämfört med det senaste halvåret.
– Mer än hälften av er som fyllt i enkäten tycker att städningen av miljöboden blivit bättre.
– Skyltningen för vilket kärl som ska användas för soporna har blivit tydligare i miljöboden.

Detta kan bli ännu bättre

Vissa saker kan bli ännu bättre och det vi behöver forsätta att jobba med tillsammans är:

– Att sortera rätt saker för rätt kärl och att det inte ska komma med plast eller annat som inte hör hemma i matavfallskärlet.
– Fortfarande problem att det ställs ner möbler i miljöboden som inte hör hemma där.

Kom ihåg att detta är ett gemensamt ansvar. Tack för hjälpen!

Område:

Pettersberg