Uppdatering av systemet för tvättstugebokning
På måndag 31/8 kl 13 kommer vi uppdatera vårt system för tvättstugebokning. Under tiden kommer det inte gå att boka tvättid online eller via appen. (mer …)
På måndag 31/8 kl 13 kommer vi uppdatera vårt system för tvättstugebokning. Under tiden kommer det inte gå att boka tvättid online eller via appen. (mer …)
Flera hyresgäster har idag fått ett sms där avsändaren säger sig vara Mikael Källqvist, Mimers VD. Meddelandet uppmanar mottagaren att betala in pengar via en paypal-länk. Dessa sms är falska och kommer inte från Mimer. Klicka inte på länkarna och radera sms:et. (mer …)
Det här berör bara dig som idag tittar på analoga tv-kanaler via Com Hem.
Den 8 september släcker ComHem ner de analoga tv-kanalerna. Nästa vecka börjar en informationstext rulla i tv-rutan på de analoga kanalerna. Ser du texten på din tv tittar du analogt och behöver ändra till digital-tv. Får du ingen informationstext i din tv-ruta från den 10 augusti, tittar du redan digitalt och behöver inte göra något.
Du måste genomföra den här ändringen innan den 8 september om du vill fortsätta kunna titta på TV.
Vill du veta redan idag om du tittar digitalt kan du också leta upp Com Hem-kanalen. Den visas bara digitalt och finns oftast på kanalplats 777.
På Com Hems hemsida ser du både steg för steg-instruktioner och en instruktionsfilm.
Byt analoga kanaler till digitala – comhem.se/tv/digitalisering
Om du har en gammal tv, äldre än från 2008, kan du behöva byta till en nyare modell eller komplettera din tv med en digitalbox. För att veta om din tv är för gammal kan du enkelt kolla det på Com Hems hemsida med hjälp av din tv:s modellbeteckning.
Du kan också registrera ett konto på Com Hem Play för att se de flesta digitala kanaler på mobilen, surfplattan och datorn.
Om du fortfarande har frågor kring den här förändringen kontaktar du Com Hem. Det är Com Hem som kan hjälpa dig och guida dig hur du ska göra
Com Hems hemsida: www.comhem.se/tv/digitalisering
Com Hems kundservice: 90 222
Du får bättre bild och bättre ljud.
Vi får en hel del funderingar och samtal från er hyresgäster angående sommarklippning av häckar. En del upplever att vi inte längre klipper häckarna och att de ser ovårdade ut. Vi som jobbar som trädgårdsmästare på Mimer skulle vilja förklara hur vi tänker gällande häckar och buskar på våra bostadsgårdar. Vi gör nämligen inte riktigt som man gjorde förr.
I sommar kommer du kunna ha chansen att stöta på gycklare, artister, dansare och musiker ute i våra bostadsområden. Vi kallar det Mimer pop-ups och man vet aldrig var eller när de kan dyka upp. (mer …)
Det här berör bara dig som idag tittar på analoga tv-kanaler via Com Hem. Den 8 september blir dessa digitala, men redan nu kan du ställa om till digitala kanaler. Då får du bättre kvalitet och bättre tv-upplevelse. Här förklarar vi hur du ska göra för att ställa om dina analoga tv-kanaler till digitala.
Visst är det en märklig tid vi lever i. För oss på Mimer är det konstigt att säga ”Snälla, gör inte serviceanmälningar som inte är absolut nödvändiga nu”. (mer …)
Från och med 1 juni har Serviceanmälan nya öppettider. Du når oss då mån–tor kl 10–17 och fre kl 10–15. För att anmäla akuta ärenden utanför våra öppettider ringer du Fastighetsjouren. (mer …)
Inför kommande långhelg vill vi skicka några hälsningar vidare från våra myndigheter. (mer …)