Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Falska personer uppger sig vara från Mimer

Ett par hyresgäster har fått besök av personer som uppger sig komma från Mimer, trots att de inte jobbar för eller hos oss. Personer som jobbar på Mimer bär våra profilkläder och ska kunna legitimera sig med sin Mimerlegitimation. Är det en entreprenör ska de kunna styrka att de verkligen jobbar för det företaget och för oss. (mer …)

Nu tar vi emot alla typer av serviceanmälningar igen

Under senaste månaderna har vi som bekant inte utfört alla typer av arbeten i lägenheterna. Vi vill tacka för din förståelse och för tålamodet. Men, nu är du välkommen att höra av dig med serviceanmälningar precis som vanligt.
(mer …)

Säkrare entréer med nytt låssystem och porttelefon

Som ett led i vårt säkerhetsarbete byter vi ut gamla lås på entrédörr, källare och tvättstuga till ett nytt säkrare, digitalt system med passagedroppe och porttelefon på Haga Parkgatan 12-26.

Vad innebär arbetet?

Under vecka 10 kommer vår entreprenör Protect you påbörja arbetet med att montera ett nytt elektroniskt låssystem med porttelefon. Det kan låta en del när de borrar i väggarna. Under tiden arbetet pågår fungerar din nyckel som vanligt.

Låst port och trygg porttelefon
Från och med 9 juni kommer porten till entrén vara låst dygnet runt. Istället för nyckel låser du upp porten med din nya passagedroppe. Även dörren till tvättstuga och källare låser du upp med samma droppe.

Om du får besök kontaktar de dig genom att ringa på porttelefonen. Du kan då välja att öppna entréporten genom att använda din mobiltelefon eller fast telefon.

Digital bokning av tvättstugan
Dörren till tvättstugan byter vi ut till en med fönster och en digital bokningstavla för att boka tvättid kommer att monteras utanför tvättstugan. Du kommer därmed även kunna boka tvättid från Mina sidor på mimer.nu och endast du har tillgång till tvättstugan under den bokade tiden.

Mimer kommer den 27 maj att dela ut droppar i din brevlåda.

Vad behöver du göra?

I det här brevet finns också en nyckelkvittens. Den behöver du skriva under och skicka tillbaka till oss i det bifogat svarskuvert senast 2020-06-10.

Om vi inte har fått din kvittens i tid kommer dina droppar att spärras och du riskerar att inte komma in i fastigheten.

Inget frimärke behövs.

Frågor

Kontakta Mimers områdessamordnare Claes Lindblom, 021-39 72 43 eller på claes.lidblom@mimer.nu

(mer …)

Område:

Haga

Rörelsepromenad för alla

I dessa tider kan vi tyvärr inte längre ha våra träffar såsom sittgympan, Mimers Dance School och olika seniorträffar. Samtidigt är rörelse, naturupplevelse och medveten närvaro bra för både kroppen och knoppen/huvudet. Därför har vi tagit fram en rörelsepromenad. Det ger dig allt ovanstående samtidigt som du följer myndigheternas restriktioner. (mer …)

Vi stoppar tillfälligt Plus- och Tillval

Av omsorg både för dig och våra medarbetare stoppar vi tillfälligt Plusval och Tillval. Det innebär att vi skjuter på de planerade plus- och tillvalsarbetena. Vi ber även dig som vill beställa nytt, att återkomma med din beställning vid ett senare tillfälle. (mer …)

Vi besiktigar ditt garage

Den 2020-05-26 utför Mimer en besiktning av alla våra garage på Viksäng, Skiljebo, Haga, Hemdal, Malmaberg, Lillåudden och Öster Mälarstrand Det innebär att vi kommer titta i ditt garage för att se att de används på rätt sätt. Vi tittar även på att du förvarar rätt saker där.

Det är viktigt att alla garage används på rätt sätt så att de inte utgör en brandrisk eller att någon kommer till skada. Inför besiktningen kan du kontrollera att du använder ditt garage på rätt sätt.

Läs om hur du får använda garaget 

Så går det till

Vi går in med huvudnyckel i ditt garage när vi gör besiktningen. Information om garaget är godkänt eller inte efter besiktningen lämnas på en lapp i ditt garage när vi är klara.

Om garaget inte uppfyller kraven på hur det får användas sker en första ombesiktning
2020-06-09. Om kraven fortfarande inte är uppfyllda vid ombesiktningen får du betala för eventuell el du dragit själv och vi bokar en andra ombesiktning.

Om garaget inte uppfyller kraven vid den andra ombesiktningen tar vi bort och förvarar garagets innehåll och du får stå för den kostnaden.

Huvudnyckel

Om du inte vill att vi använder huvudnyckel är det viktigt att du kontaktar vårt kundcenter och gör en serviceanmälan på 021-39 70 00. De bokar då in en tid så att du kan vara med vid besiktningen.

 

 

 

(mer …)

Dina analoga tv-kanaler blir digitala

Det här berör bara dig som idag tittar på analoga tv-kanaler via Com Hem. Den 8 september blir dessa digitala, men redan nu kan du ställa om till digitala kanaler. Då får du bättre kvalitet och bättre tv-upplevelse. Här förklarar vi hur du ska göra för att ställa om dina analoga tv-kanaler till digitala. (mer …)

Arbeten i din lägenhet

Vi är måna om dig som hyresgäst och om våra medarbetare och ställer därför om vårt arbete från och med tisdag 14 april. Vi kommer inte att göra arbeten hemma hos dig om det inte är absolut nödvändigt. (mer …)