Serviceläget just nu
Visst är det en märklig tid vi lever i. För oss på Mimer är det konstigt att säga ”Snälla, gör inte serviceanmälningar som inte är absolut nödvändiga nu”. (mer …)
Visst är det en märklig tid vi lever i. För oss på Mimer är det konstigt att säga ”Snälla, gör inte serviceanmälningar som inte är absolut nödvändiga nu”. (mer …)
Från och med 1 juni har Serviceanmälan nya öppettider. Du når oss då mån–tor kl 10–17 och fre kl 10–15. För att anmäla akuta ärenden utanför våra öppettider ringer du Fastighetsjouren. (mer …)
Som ett led i vårt säkerhetsarbete byter vi ut gamla lås på entrédörr, källare och tvättstuga till ett nytt säkrare, digitalt system med passagedroppe och porttelefon på Haga Parkgatan 12-26.
Under vecka 10 kommer vår entreprenör Protect you påbörja arbetet med att montera ett nytt elektroniskt låssystem med porttelefon. Det kan låta en del när de borrar i väggarna. Under tiden arbetet pågår fungerar din nyckel som vanligt.
Låst port och trygg porttelefon
Från och med 9 juni kommer porten till entrén vara låst dygnet runt. Istället för nyckel låser du upp porten med din nya passagedroppe. Även dörren till tvättstuga och källare låser du upp med samma droppe.
Om du får besök kontaktar de dig genom att ringa på porttelefonen. Du kan då välja att öppna entréporten genom att använda din mobiltelefon eller fast telefon.
Digital bokning av tvättstugan
Dörren till tvättstugan byter vi ut till en med fönster och en digital bokningstavla för att boka tvättid kommer att monteras utanför tvättstugan. Du kommer därmed även kunna boka tvättid från Mina sidor på mimer.nu och endast du har tillgång till tvättstugan under den bokade tiden.
Mimer kommer den 27 maj att dela ut droppar i din brevlåda.
I det här brevet finns också en nyckelkvittens. Den behöver du skriva under och skicka tillbaka till oss i det bifogat svarskuvert senast 2020-06-10.
Om vi inte har fått din kvittens i tid kommer dina droppar att spärras och du riskerar att inte komma in i fastigheten.
Inget frimärke behövs.
Kontakta Mimers områdessamordnare Claes Lindblom, 021-39 72 43 eller på claes.lidblom@mimer.nu
Till dig som bor på Pettersbergsgatan 33–35
Nyligen fick du hem ett brev och en broschyr från oss som berättar om hur viktigt det är att sortera rätt och hålla rent i miljöboden. Vi hoppas att du och dina grannar är positiva över de förändringar som skett i miljöboden och tycker att det är viktigt att vi gör det här tillsammans. Nu ser vi stor skillnad i miljöboden.
Vi vill veta hur du tycker att det fungerar i miljöboden. Om ett par veckor kommer vi att skicka ut en enkät till alla via sms eller e-post. Ta dig gärna tid att svara på den när den kommer. Det tar bara några minuter och du är anonym.
Till dig som bor på Pettersbergsgatan 29–31
Nyligen fick du hem ett brev och en broschyr från oss som berättar om hur viktigt det är att sortera rätt och hålla rent i miljöboden. Vi hoppas att du och dina grannar är positiva över de förändringar som skett i miljöboden och tycker att det är viktigt att vi gör det här tillsammans. Vi tycker fortfarande att sorteringen och ordningen kan bli bättre och du är en viktig del av det.
Behöver du påminna dig om hur du sorterar rätt kan du läsa på http://mimer.nu/miljoboden
Vi vill veta hur du tycker att det fungerar i miljöboden. Om ett par veckor kommer vi att skicka ut en enkät till alla via sms eller e-post. Ta dig gärna tid att svara på den när den kommer. Det tar bara några minuter och du är anonym.
Inför kommande långhelg vill vi skicka några hälsningar vidare från våra myndigheter. (mer …)
Arbetet pågår för fullt på ytan där ny lekutrustning monterats upp, pergolan har kommit på plats och rullgräs,asfalt och plattor börjar bli färdigt.
Tisdagen den 26 maj kommer centralgaraget på Pettersbergsgatan 30 att sopas. (mer …)
Under vecka 21 påbörjas arbetet med att byta ledningar i marken på Gäddströmsvägen 1 – 89, Krongjutarvägen 2 – 6. Delar av Bankvägen 6 kommer även påverkas med anledning av att undercentralen är placerad där och ledningarna matas därifrån. (mer …)
Arbetena med nyproduktion pågår nu för fullt på kvarteret Älgen 1 på Emausgatan. Måndag den 11 maj påbörjas borrpålning som kommer att pågå i cirka tre veckor. Man har även stött på berg som man kommer att behöva spränga för att komma vidare i byggprocessen. Dessa arbeten kommer ofrånkomligt att ha en störande inverkan för alla som bor och vistas i området. Det är dock under en tidsbegränsad period och vi hoppas på ert överseende med detta under tiden det pågår.