Vi ändrar våra rutiner för servicebesök och arbeten hemma hos dig
Vi fortsätter att göra allt vi kan för att minska smittspridningen av Covid-19. Vi följer myndigheternas rekommendationer och vi har tydliga rutiner för våra besök.
Vi fortsätter att göra allt vi kan för att minska smittspridningen av Covid-19. Vi följer myndigheternas rekommendationer och vi har tydliga rutiner för våra besök.
Folkhälsomyndigheten har, efter samråd med bland annat smittskyddsläkare och länsstyrelsen Västmanlands län, idag den 12 november fattat beslut om skärpta restriktioner. Beslutet gäller omgående till och med den 10 december 2020, men kan förlängas.
Avtalet mellan Com Hem och Telia som reglerar TV4-kanalerna och C More upphörde att gälla 30 oktober, men har tillfälligt förlängts till 3 november. Om Com Hem inte når en ny överenskommelse innebär det att kunder hos Com Hem riskerar att tillfälligt förlora TV4-kanalerna och C More från och med klockan 23.59 tisdag 3 november.
Vi är mitt i hösten och det vankas höstlov vecka 44. Detta annorlunda år är vi också mitt i en pandemi. När nu flera kanske tar lite ledigt tillsammans med barnen och vi kan utmanas att hamna i nya situationer är det än viktigare att vi fortsätter att följa rekommendationerna för att begränsa smittspridningen.
Vi vill göra det enklare för dig att komma i kontakt med oss. Från och med 26 oktober ringer du alltid 021-39 70 00, oavsett tid på dygnet. Därefter väljer du med hjälp av knappval vilken tjänst du vill komma i kontakt med. (mer …)
Från och med oktober kommer vi sluta dela ut grovavfallschecken. Den har tidigare delats ut till hyresgäster i samband med utflytt. Du som har fått en grovavfallscheck tidigare kan använda den fram till 31 december 2020. (mer …)
Ett par hyresgäster har fått besök av personer som uppger sig komma från Mimer, trots att de inte jobbar för eller hos oss. Personer som jobbar på Mimer bär våra profilkläder och ska kunna legitimera sig med sin Mimerlegitimation. Är det en entreprenör ska de kunna styrka att de verkligen jobbar för det företaget och för oss. (mer …)
På grund av utbildning öppnar vår serviceanmälan klockan 13.00 onsdag 16 september.
Om ett akut fel skulle uppstå i din lägenhet när Serviceanmälan har stängt, kontaktar du vår fastighetsjour på 021-39 70 70.
Du kan närsomhelst under dygnet registrera en Serviceanmälan via Mina sidor.
Under senaste månaderna har vi som bekant inte utfört alla typer av arbeten i lägenheterna. Vi vill tacka för din förståelse och för tålamodet. Men, nu är du välkommen att höra av dig med serviceanmälningar precis som vanligt.
(mer …)