Mimer byter städleverantör
Nu byter Mimer städleverantör till Samhall. I övergången kan det på sina håll upplevas som lite sämre städat i vissa trapphus och tvättstugor.
Nu byter Mimer städleverantör till Samhall. I övergången kan det på sina håll upplevas som lite sämre städat i vissa trapphus och tvättstugor.
Vi är mitt i hösten och det vankas höstlov vecka 44. Detta annorlunda år är vi också mitt i en pandemi. När nu flera kanske tar lite ledigt tillsammans med barnen och vi kan utmanas att hamna i nya situationer är det än viktigare att vi fortsätter att följa rekommendationerna för att begränsa smittspridningen.
Vi vill göra det enklare för dig att komma i kontakt med oss. Från och med 26 oktober ringer du alltid 021-39 70 00, oavsett tid på dygnet. Därefter väljer du med hjälp av knappval vilken tjänst du vill komma i kontakt med. (mer …)
Ett par hyresgäster har fått besök av personer som uppger sig komma från Mimer, trots att de inte jobbar för eller hos oss. Personer som jobbar på Mimer bär våra profilkläder och ska kunna legitimera sig med sin Mimerlegitimation. Är det en entreprenör ska de kunna styrka att de verkligen jobbar för det företaget och för oss. (mer …)
Under senaste månaderna har vi som bekant inte utfört alla typer av arbeten i lägenheterna. Vi vill tacka för din förståelse och för tålamodet. Men, nu är du välkommen att höra av dig med serviceanmälningar precis som vanligt.
(mer …)
Inför kommande långhelg vill vi skicka några hälsningar vidare från våra myndigheter. (mer …)
Om du har en uteplats eller trädgård som hör till din lägenhet har du, enligt hyresavtalet, ansvar för att den ska se välskött och städad ut. Från 4 maj till 29 maj besiktar vi alla uteplatser på området.
Vi går runt på området och tittar på samtliga uteplatser utifrån. Alla uteplatser behöver inte vara prunkande oaser, men det ska se fint och trevligt ut ändå. Det är till exempel inte tillåtet att använda uteplatsen som förvaringsplats.
Saker som kan innebära brandfara, skadedjur eller är störande för omgivningen får inte finnas på uteplatsen. Det är till exempel soffor för inomhusbruk, däck, plast, kartong, miljöfarliga kemikalier med mera.
Du får gärna odla på din uteplats, men det ska vara under ordnade förhållanden.
I de fall du som hyresgäst, efter Mimers godkännande, själv byggt eller köpt staket, trall eller spaljé ansvarar du för underhållet av dem. Är något gammalt och trasigt ansvarar du också för att slänga det på Återbruket.
Fågelmat drar till sig skadedjur, så som råttor och möss, vilka sedan ofta kommer in i fastigheten. Därför är det inte tillåtet att mata fåglar på din uteplats eller tomt.
Du kommer att få ett kort i din postlåda som berättar resultatet på besiktningen och om den är Godkänd, Väl godkänd eller Inte godkänd.
Om din uteplats inte är tillräckligt välskött ser du en beskrivning på kortet vad du behöver göra för att den ska bli godkänd. Vi gör en ombesiktning efter ett par veckor. Om din uteplats inte är åtgärdad till dess måste vi beställa arbetet från en entreprenör. Du kommer i så fall få betala den kostnaden.
Kontakta vårt kundcenter på 021-39 70 00 om du har några frågor.
Tack för att du hjälper till att hålla området fint!
I dessa tider kan vi tyvärr inte längre ha våra träffar såsom sittgympan, Mimers Dance School och olika seniorträffar. Samtidigt är rörelse, naturupplevelse och medveten närvaro bra för både kroppen och knoppen/huvudet. Därför har vi tagit fram en rörelsepromenad. Det ger dig allt ovanstående samtidigt som du följer myndigheternas restriktioner. (mer …)
Av omsorg både för dig och våra medarbetare stoppar vi tillfälligt Plusval och Tillval. Det innebär att vi skjuter på de planerade plus- och tillvalsarbetena. Vi ber även dig som vill beställa nytt, att återkomma med din beställning vid ett senare tillfälle. (mer …)