Kundcenter stängt 9/9
9 september är kundcenter stängt på grund av verksamhetsplanering. Vid akuta ärenden ringer du fastighetsjouren på 021-39 70 00. (mer …)
9 september är kundcenter stängt på grund av verksamhetsplanering. Vid akuta ärenden ringer du fastighetsjouren på 021-39 70 00. (mer …)
Just nu är det väldigt torrt i skog och mark. Därför har Räddningstjänsten Mälardalen utfärdat en avrådan från att elda utomhus. Den gäller från 13 juli tillsvidare. (mer …)
Under sommaren finns Stadsbiblioteket i flera av våra områden. De bjuder på böcker och rörelseaktiveter för både vuxna och barn. Håll utkik på tisdagar, onsdagar och torsdagar runt lunchtid.
Planerar du att åka iväg något i sommar? Här är tips på vad du behöver tänka på – före avfärd, under resan och när du kommer hem igen. (mer …)
16 juni är Kundcenter stängt på grund av en systemuppdatering. Det påverkar även Mina sidor och Sök ledigt, som kommer ligga nere från kl 22 15 juni och hela dagen den 16 juni.
Just nu är det väldigt blött i marken och det gör att våra entreprenörer har problem med att klippa gräset i vissa områden. (mer …)
Fredag 28 maj stänger Kundcenter kl 11.30 på grund av utbildning. (mer …)
Då det framkommit i kundenkäten att vi behöver arbeta ännu mer med tryggheten i våra fastigheter, utför vi nu en rad åtgärder på Säbygatan.
För oss är det viktigt att du känner dig trygg i ditt hus och ditt område.
På Säbygatan behöver vi arbeta med tryggheten i trapphus, källare och cykelrum.
Vi har bland annat problem med att personer som inte ska vara där kommer in i huset då dörrar blivit uppställda. Vi utför nu därför en rad åtgärder för att öka tryggheten i din fastighet. Det vi fokuserar på med detta arbete är att:
Befintliga dörrar mellan korridor/Miljöbod och korridor/trapphus sätts igen, då dessa ofta står uppställda när väktare varit på plats. Det kommer försvåra för personer som inte ska vara där att ta sig in i trapphuset.
Vi sätter in nya dörrar med fönster till cykelrummen, kopplade till passagesystemet. Det innebär att du inte kommer in med din lägenhetsnyckel där. Detta för att endast behöriga ska komma in, samt för att öka tryggheten med fönsterdörrar.
Vi kommer att se över befintliga dörrar, dörrstängare och lås. så att dom fungerar som dom ska.
Arbetet startar på Säbygatan 5 och 7 under vecka 16, för att sedan fortsätta på Säbygatan 9 och 3 under vecka 17. Vi beräknar att arbetet tar ca 7 arbetsdagar per fastighet.
Vist ljud kommer att höras från borrning och att man sågar i betong.
Tillträde till Miljöboden kommer ske från utsidan av huset. Detta med start redan när arbetet påbörjas vecka 17.
Kom ihåg att aldrig ställa upp en dörr in till fastigheten eller släppa in någon du inte känner.
Med dessa åtgärder utförda hoppas vi att ni boende på Säbygatan kommer uppleva en större trygghet i ert hus framöver.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta någon av oss. Våra uppgifter hittar du längst ner i brevet.
Med vänlig hälsning
Bostads AB Mimer
Katarina Sahlander Claes Lindblom
Områdeschef Områdessamordnare
021-39 71 95 021-39 72 43
katarina.sahlander@mimer.nu claes.lindblom@mimer.nu
Från och med 12 april öppnar vi en popup-chat klockan 18–19 på måndagar. Vi kallar den Mimerchatten och där kan du framföra synpunkter eller ställa frågor om vår verksamhet, bostadsmarknaden, ditt boende med mera. (mer …)