Debitering av varmvatten från Mimer
Mimer har nyligen bytt vattenmätare i din lägenhet. Från och med nu kommer din varmvattenförbrukning komma specificerad på din hyresavi i stället för från Mälarenergi.
Vi bytte vattenmätare hos dig
Du bor i en lägenhet med individuell mätning av varmvatten och för en tid sedan bytte vi vattenmätare i din lägenhet. Att du har individuell varmvattenmätning innebär att du endast betalar för den faktiska mängd varmvatten du gör av med.
Vattenförbrukningen på din hyresavi
Tidigare har Mälarenergi fakturerat dig för det varmvatten du förbrukar. Från och med nu kommer detta i stället att faktureras från Mimer. Du kommer se kostnaden för ditt varmvatten specificerat på din hyresavi.
Du kommer med andra ord inte få någon mer faktura från Mälarenergi för ditt varmvatten, den betalar du i stället på hyresavin från Mimer.
Varmvattnet faktureras i efterhand. Det innebär att det varmvatten du använt i till exempel juni, kommer på fakturan i mitten av juli från Mimer.
Du betalar inget för varmvatten under den månad som vi bytte din mätare.
Frågor?
Om du har frågor är du välkommen att kontakta Mimers fastighetschef Per Ekström på per.ekstrom@mimer.nu eller 021-39 72 63.
Senast uppdaterad: 9 juni 2023 kl. 09:00