Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Mimer har nyligen bytt eller läst av vattenmätaren i din lägenhet. Från och med nu kommer din varmvattenförbrukning komma specificerad på din hyresavi i stället för från Mälarenergi.

Vi bytte eller läste av vattenmätare hos dig

Du bor i en lägenhet med individuell mätning av varmvatten och för en tid sedan bytte vi eller läste av vattenmätaren i din lägenhet. Att du har individuell varmvattenmätning innebär att du endast betalar för den faktiska mängd varmvatten du gör av med.

Vattenförbrukningen på din hyresavi

Tidigare har Mälarenergi fakturerat dig för det varmvatten du förbrukar. Från och med nu kommer detta i stället att faktureras från Mimer. Du kommer se kostnaden för ditt varmvatten specificerat på din hyresavi.

Du kommer med andra ord inte få någon mer faktura från Mälarenergi för ditt varmvatten, den betalar du i stället på hyresavin från Mimer.

Varmvattnet faktureras i efterhand. Det innebär att det varmvatten du använt i till exempel november, kommer på fakturan i mitten av december från Mimer.

I de fall där vi bytt mätaren, betalar du inget för varmvatten under den månad som vi bytte din mätare. Observera att detta endast gäller där vi bytt mätare och inte där mätaren enbart lästes av.

Frågor?

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Mimers fastighetschef Per Ekström på per.ekstrom@mimer.nu eller 021-39 72 63.