Serviceanmälan – så här gör du

Du gör en serviceanmälan för att anmäla fel eller ställa frågor om ditt boende och din gård. Om du har ett akut ärende gällande din lägenhet en kväll eller på helgen, ring Fastighetsjouren.

Så här gör du en serviceanmälan

  • Mina sidor (öppet dygnet runt)
  • Ring vårt kundcenter på 021–39 70 00.
    Öppettider: måndag–torsdag kl 10–17 och fredag kl 10–15.

För det här gör du en serviceanmälan

  • Något är trasigt och behöver lagas i din bostad.
  • Något är trasigt eller inte är som det ska i tvättstugan, trapphuset, Miljöboden eller på gården.
  • Du vill komma i kontakt med din kvartersvärd.
  • Du vill gå med i Gröna Mimer.
  • Du har låst dig ute eller har tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning.
  • Du har upptäckt skadedjur i din bostad.

Känner du dig förkyld? Boka om besöket

Om du känner av några symtom på covid-19 behöver du kontakta oss för att boka om det inplanerade besöket.

Akuta fel under kvällar och helger – kontakta Fastighetsjouren

Om du upptäcker akuta fel när Mimer har stängt kontaktar du Fastighetsjouren på 021-39 70 00. De hjälper dig om ärendet inte kan vänta, och rapporterar till oss nästa dag.

Kontakta Fastighetsjouren på 021-39 70 00 om:

  • det rinner mycket vatten från från ett rör som gått sönder
  • det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
  • en elledning har gått sönder
  • lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
  • en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott
  • du har låst dig ute eller tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning.

När ska du inte kontakta Fastighetsjouren?

Om ärendet inte är akut gör du istället en serviceanmälan genom att anmäla felet på Mina sidor direkt eller ringa 021–39 70 00 nästa dag.

Är du osäker på om ärendet verkligen är akut? Ring fastighetsjouren, så hjälper de dig.