Du gör en serviceanmälan för att anmäla fel eller ställa frågor om ditt boende och din gård. Om du har ett akut ärende gällande din lägenhet en kväll eller på helgen, ring Fastighetsjouren.
Ring vårt kundcenter på 021–39 70 00. Öppettider: måndag–torsdag kl 10–17 och fredag kl 10–15.
För det här gör du en serviceanmälan
Något är trasigt och behöver lagas i din bostad.
Något är trasigt eller inte är som det ska i tvättstugan, trapphuset, Miljöboden eller på gården.
Du vill komma i kontakt med din kvartersvärd.
Du vill gå med i Gröna Mimer.
Du har låst dig ute eller har tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning.
Du har upptäckt skadedjur i din bostad.
Akuta fel under kvällar och helger – kontakta Fastighetsjouren
Om du upptäcker akuta fel när Mimer har stängt kontaktar du Fastighetsjouren på 021-39 70 00. De hjälper dig om ärendet inte kan vänta, och rapporterar till oss nästa dag.
det rinner mycket vatten från från ett rör som gått sönder
det är stopp i avloppet, vattnet stiger och det finns risk för vattenskada
en elledning har gått sönder
lägenheten eller trappuppgången är helt strömlös och det finns risk att någon skadas
en glasruta är krossad och det finns risk att någon skadas eller att det blir inbrott
du har låst dig ute eller tappat bort nycklarna och behöver en låsöppning.
När ska du inte kontakta Fastighetsjouren?
Om ärendet inte är akut gör du istället en serviceanmälan genom att anmäla felet på Mina sidor direkt eller ringa 021–39 70 00 nästa dag.
Är du osäker på om ärendet verkligen är akut? Ring fastighetsjouren, så hjälper de dig.
Covid-19: Ändrade rutiner för servicebesök och arbeten hemma hos dig
Vi fortsätter att göra allt vi kan för att minska smittspridningen av Covid-19. Vi följer myndigheternas rekommendationer och vi har tydliga rutiner för våra besök hemma hos dig.
I och med de lokala restriktionerna som nu gäller i Västmanland vidtar vi försiktighetsåtgärder vid arbeten i din lägenhet.
Kan ditt ärende vänta?
Du som hyresgäst bör fundera över om ditt ärende måste åtgärdas just nu eller om det kan vänta. Vi minskar risken för smittspridning om vi undviker besök som inte är nödvändiga just nu.
Om ditt ärende inte kan vänta gör du en serviceanmälan som vanligt
Kravet för att vi ska kunna utföra arbete hemma hos dig är att ingen är hemma under besöket.
Vi kontaktar dig inför besöket så att du vår veta när vi kommer.
Om du har en bokad tid och inte lämnat din lägenhet när vi eller vår entreprenör kommer så kan vi inte utföra arbetet. Vi kommer då gå därifrån.
Det här är för både din och vår säkerhet.
Under rådande omständigheter kan din serviceanmälan ta längre tid att utföra än vanligt. Tack för fortsatt förståelse och samarbete för att minska smittan.