Hoppa till huvudmenyn Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll
arrow_drop_down

Skälby: Resultat på kundenkäten 2019

Tillsammans med er hyresgäster utvecklar vi våra bostadsområden. Ett viktigt verktyg i det arbetet är vår kundenkät. I enkäten frågar vi både vad ni tycker om själva boendet och miljön runtomkring (Produktindex), men även vad ni tycker om vårt bemötande, hur det fungerar att komma i kontakt med oss eller anmäla ett fel (Serviceindex). På så sätt får vi en viktig sammanställning på vad som fungerar bra och om det är något som behöver bli bättre.

Om kundenkäten

Hälften av alla hyresgäster har hittills fått svara på enkäten varje år. Enkäten gick ut främst via sms och det fanns möjlighet att svara på svenska, engelska, arabiska, somaliska, tigrinja. 2019 var svarsfrekvensen extra hög, 58 % svarade vilket är rekord sedan 2008. Stort tack till er!

Mimer utsedd till en av Sveriges bästa hyresvärdar

Nu har alla synpunkter och önskemål sammanställts och analyserats noga. Vi fick hela 252 sidor med enbart textsvar. I rapporten ser vi vad vi är bra på och vad vi behöver arbeta mer med.

AktivBo har delat ut pris till de hyresvärdar i Sverige som fått bäst betyg av sina kunder för god service. Ert goda betyg till oss har gjort att vi blev en av tre nominerade till högsta servicebetyget i Sverige i vår storlek. Visst jobbar vi på med det ni tycker att vi kan bli bättre på men vi stannar ändå upp en stund och gör några glädjeskutt och hurrarop! Stort tack!

Det vi ser är att ni är väldigt nöjd med hur vi hanterar hela kedjan från att komma i kontakt med oss tills dess att vi har åtgärdat eventuella fel eller synpunkter. Vi är också extra stolta för att vi är bäst i landet på bemötande på vår serviceanmälan och att vi ökat nöjdheten med ordningen i miljöbodarna ordentligt på vissa områden.

Trots den höga nivån finns dock förbättringsområden som redan finns med i våra utvecklingsplaner. Aktiviteter för att förbättra den upplevda tryggheten i vissa områden kvällar och nätter, fortsatt arbete med ordningen i miljöbodar samt förbättra upplevelsen av städningen i tvättstugan är de områden som vi fokuserar på framåt.

Serviceindex

Vårt bemötande och service har ökat från 82,2 till 83,8

  • Ta kunden på allvar ökat från 88,4 till 90,6 %
  • Trygghet ökat från 79,1 till 79,3 %
  • Rent och snyggt  ökat från 75,7 till 77,4 %
  • Hjälp när det behövs ökat från 89,0 till 90,0 %

Produktindex

Uppfattningen om själva boendet och miljön runtomkring har ökat från 77,3 till 79,0

Övriga synpunkter

Vi är också glada över att hela 91,1% trivs med Mimer som hyresvärd och att informationen i vår kundtidning Hemma Hos ökat från 91,7 till 93,5%.

Resultatet visar även att både städning och sortering i miljöboden upplevs sämre än förut. Det bekräftar ett problem som vi är medvetna om och som vi redan arbetar med på olika sätt. Vi har under året:

  • genomfört en Miljöbodskampanj där vi påminner om vikten av att sortera rätt
  • knackat på hos 1 486 st hyresgäster på olika områden för att informera om hur
    viktigt det är att slänga skräp på rätt ställe
  • renoverat 23 miljöbodar samt ökat tillsynen av samtliga miljöbodar
  • sett över och förenklat informationen om hur man sorterar

Exempel på synpunkter från er som bor på Skälby

Utifrån resultatet har vi även tagit fram en åtgärdslista per område på vad som behöver göras redan nu, och vad som planeras att genomföras under året. Nedan ser du ett urval av era synpunkter samt en förklaring på våra åtgärder. På många områden har vi även bjudit in till Bomöte för att informera om resultatet.

1.Dålig skötsel av uteplatser

  • Du som har en uteplats är skyldig att sköta om den. Uteplatsbesiktningar kommer ske i vår. Det kommer att finnas gräsklippare och redskap att låna för att sköta sin uteplats. Trädgårdsavfall kör man själv till återbruket.

2. Dålig ordning i Miljöbodarna

  • Skyltning och städutrustning kommer att ses över. Några Miljöbodar har renoverats 2019, några fler kommer under 2020. När detta sker har vi också en stor informationskampanj med informationsträffar för hyresgäster.

3. Dåligt underhåll av staket och altaner

  • Materialet som staket och altaner är byggda i består av ett åldersbeständigt material. Det ska  inte oljas eller lackas. När det behövs så byter vi ut materialet. Det är bättre både för miljön och ekonomin. Det är billigare att byta ut än att måla allt.

4 Önskar trevligare utemiljö med växter/bänkar

  • Vi kommer under våren ta hjälp av våra trädgårdsmästare och se över området för att kunna göra punktinsatser. Vi tar gärna emot synpunkter och förslag från er hyresgäster.

5  Önskemål om bättre maskiner i tvättstugan

  • I samband med renovering av själva huset delade vi upp tvättstugan i två olika. Vi bytte då ut alla tvättmaskiner till nya som är självdoserande. Även bastun och lokalen fräschades till.

6 Bättre innetemperatur sommar/vinter

  • Både vi och vår Driftavdelning arbetar med att få ordning på innetemperaturen.  Även den entreprenör som gjorde arbetet är inkopplad. Vi hoppas att få ordning på problemen.

 

 

 

Område:

Skälby

Skultuna: Resultat kundenkät 2019

Tillsammans med er hyresgäster utvecklar vi våra bostadsområden. Ett viktigt verktyg i det arbetet är vår kundenkät. I enkäten frågar vi både vad ni tycker om själva boendet och miljön runtomkring (Produktindex), men även vad ni tycker om vårt bemötande, hur det fungerar att komma i kontakt med oss eller anmäla ett fel (Serviceindex). På så sätt får vi en viktig sammanställning på vad som fungerar bra och om det är något som behöver bli bättre.

Om kundenkäten

Hälften av alla hyresgäster har hittills fått svara på enkäten varje år. Enkäten gick ut främst via sms och det fanns möjlighet att svara på svenska, engelska, arabiska, somaliska, tigrinja. 2019 var svarsfrekvensen extra hög, 58 % svarade vilket är rekord sedan 2008. Stort tack till er!

Mimer utsedd till en av Sveriges bästa hyresvärdar

Nu har alla synpunkter och önskemål sammanställts och analyserats noga. Vi fick hela 252 sidor med enbart textsvar. I rapporten ser vi vad vi är bra på och vad vi behöver arbeta mer med.

AktivBo har delat ut pris till de hyresvärdar i Sverige som fått bäst betyg av sina kunder för god service. Ert goda betyg till oss har gjort att vi blev en av tre nominerade till högsta servicebetyget i Sverige i vår storlek. Visst jobbar vi på med det ni tycker att vi kan bli bättre på men vi stannar ändå upp en stund och gör några glädjeskutt och hurrarop! Stort tack!

Det vi ser är att ni är väldigt nöjd med hur vi hanterar hela kedjan från att komma i kontakt med oss tills dess att vi har åtgärdat eventuella fel eller synpunkter. Vi är också extra stolta för att vi är bäst i landet på bemötande på vår serviceanmälan och att vi ökat nöjdheten med ordningen i miljöbodarna ordentligt på vissa områden.

Trots den höga nivån finns dock förbättringsområden som redan finns med i våra utvecklingsplaner. Aktiviteter för att förbättra den upplevda tryggheten i vissa områden kvällar och nätter, fortsatt arbete med ordningen i miljöbodar samt förbättra upplevelsen av städningen i tvättstugan är de områden som vi fokuserar på framåt.

Serviceindex

Vårt bemötande och service har ökat från 82,2 till 83,8

  • Ta kunden på allvar ökat från 88,4 till 90,6 %
  • Trygghet ökat från 79,1 till 79,3 %
  • Rent och snyggt  ökat från 75,7 till 77,4 %
  • Hjälp när det behövs ökat från 89,0 till 90,0 %

Produktindex

Uppfattningen om själva boendet och miljön runtomkring har ökat från 77,3 till 79,0

Övriga synpunkter

Vi är också glada över att hela 91,1% trivs med Mimer som hyresvärd och att informationen i vår kundtidning Hemma Hos ökat från 91,7 till 93,5%.

Resultatet visar även att både städning och sortering i miljöboden upplevs sämre än förut. Det bekräftar ett problem som vi är medvetna om och som vi redan arbetar med på olika sätt. Vi har under året:

  • genomfört en Miljöbodskampanj där vi påminner om vikten av att sortera rätt
  • knackat på hos 1 486 st hyresgäster på olika områden för att informera om hur
    viktigt det är att slänga skräp på rätt ställe
  • renoverat 23 miljöbodar samt ökat tillsynen av samtliga miljöbodar
  • sett över och förenklat informationen om hur man sorterar

Exempel på synpunkter från er som bor på Skultuna

Utifrån resultatet har vi även tagit fram en åtgärdslista per område på vad som behöver göras redan nu, och vad som planeras att genomföras under året. Nedan ser du ett urval av era synpunkter samt en förklaring på våra åtgärder. På många områden har vi även bjudit in till Bomöte för att informera om resultatet.

1 Bristande källsortering och städning av miljöbodar

  • Vi lyfter problematiken och gör insatser för att ändra hyresgästers beteende. Bland annat går vi ut med information och utbildar våra hyresgäster gällande källsortering genom att knacka dörr eller bjuda på miljöbodsfika. Genom tillsyn av miljöboden flera gånger i veckan säkerställer vi att sorteringen i miljöboden fungerar bättre.

2 Önskar säkrare förråd

  • Skalskydd har monterats på vissa fastigheter på Aluminiumvägen, Julia Nybergs väg, Krongjutarvägen och Bankvägen. Vi har även sett över säkerheten gällande källarutrymmet genom att byta låssystem.

3 Personlig trygghet i området kvällar och nätter

  • Vi samarbetar med våra Trygghetsvärdar genom att vid behov rondera i området på kvällstid.

4 Dåligt med bänkar och bord på Vallonvägen

  • Möjligheten till fler uteplatser ses över under våren 2020.

Område:

Skultuna

Fredriksberg: Resultat på kundenkäten 2019

Tillsammans med er hyresgäster utvecklar vi våra bostadsområden. Ett viktigt verktyg i det arbetet är vår kundenkät. I enkäten frågar vi både vad ni tycker om själva boendet och miljön runtomkring (Produktindex), men även vad ni tycker om vårt bemötande, hur det fungerar att komma i kontakt med oss eller anmäla ett fel (Serviceindex). På så sätt får vi en viktig sammanställning på vad som fungerar bra och om det är något som behöver bli bättre.

Om kundenkäten

Hälften av alla hyresgäster har hittills fått svara på enkäten varje år. Enkäten gick ut främst via sms och det fanns möjlighet att svara på svenska, engelska, arabiska, somaliska, tigrinja. 2019 var svarsfrekvensen extra hög, 58 % svarade vilket är rekord sedan 2008. Stort tack till er!

Mimer utsedd till en av Sveriges bästa hyresvärdar

Nu har alla synpunkter och önskemål sammanställts och analyserats noga. Vi fick hela 252 sidor med enbart textsvar. I rapporten ser vi vad vi är bra på och vad vi behöver arbeta mer med.

AktivBo har delat ut pris till de hyresvärdar i Sverige som fått bäst betyg av sina kunder för god service. Ert goda betyg till oss har gjort att vi blev en av tre nominerade till högsta servicebetyget i Sverige i vår storlek. Visst jobbar vi på med det ni tycker att vi kan bli bättre på men vi stannar ändå upp en stund och gör några glädjeskutt och hurrarop! Stort tack!

Det vi ser är att ni är väldigt nöjd med hur vi hanterar hela kedjan från att komma i kontakt med oss tills dess att vi har åtgärdat eventuella fel eller synpunkter. Vi är också extra stolta för att vi är bäst i landet på bemötande på vår serviceanmälan och att vi ökat nöjdheten med ordningen i miljöbodarna ordentligt på vissa områden.

Trots den höga nivån finns dock förbättringsområden som redan finns med i våra utvecklingsplaner. Aktiviteter för att förbättra den upplevda tryggheten i vissa områden kvällar och nätter, fortsatt arbete med ordningen i miljöbodar samt förbättra upplevelsen av städningen i tvättstugan är de områden som vi fokuserar på framåt.

Serviceindex

Vårt bemötande och service har ökat från 82,2 till 83,8

  • Ta kunden på allvar ökat från 88,4 till 90,6 %
  • Trygghet ökat från 79,1 till 79,3 %
  • Rent och snyggt  ökat från 75,7 till 77,4 %
  • Hjälp när det behövs ökat från 89,0 till 90,0 %

Produktindex

Uppfattningen om själva boendet och miljön runtomkring har ökat från 77,3 till 79,0

Övriga synpunkter

Vi är också glada över att hela 91,1% trivs med Mimer som hyresvärd och att informationen i vår kundtidning Hemma Hos ökat från 91,7 till 93,5%.

Resultatet visar även att både städning och sortering i miljöboden upplevs sämre än förut. Det bekräftar ett problem som vi är medvetna om och som vi redan arbetar med på olika sätt. Vi har under året:

  • genomfört en Miljöbodskampanj där vi påminner om vikten av att sortera rätt
  • knackat på hos 1 486 st hyresgäster på olika områden för att informera om hur
    viktigt det är att slänga skräp på rätt ställe
  • renoverat 23 miljöbodar samt ökat tillsynen av samtliga miljöbodar
  • sett över och förenklat informationen om hur man sorterar

Exempel på synpunkter från er som bor på Fredriksberg

Utifrån resultatet har vi även tagit fram en åtgärdslista per område på vad som behöver göras redan nu, och vad som planeras att genomföras under året. Nedan ser du ett urval av era synpunkter samt en förklaring på våra åtgärder. På många områden har vi även bjudit in till Bomöte för att informera om resultatet.

1.Dålig skötsel av uteplatser

  • Uteplatsbesiktningar kommer ske i vår. Det kommer att finnas gräsklippare och redskap att låna för att sköta sin uteplats. Trädgårdsavfall kör man själv till återbruket.

2. Dålig ordning i Miljöbodarna

  • Skyltning och städutrustning kommer att ses över. Några Miljöbodar har renoverats 2019, några fler kommer under 2020. När detta sker har vi också en stor informationskampanj nära hyresgästen.

3. Trafik på gårdarna

  • Vi ser till att bommar fungerar. Extra bevakning kommer att ske av vår trygghetsjour vad gäller parkeringar på gårdarna. Vi jobbar med farthinder inne på gårdarna. Vi kommer dessutom påminna våra hyresgäster och entreprenörer om att följa de regler som gäller.

4. En känsla av otrygghet

  • Vi arbetar löpande tillsammans med våra trygghetsvärdar, nära Grannsamverkan och vårat bevakningsbolag för att skapa ett så tryggt område och fastighet som möjligt

5. Önskemål om bättre utemiljö

  • Vi kommer under våren 2020 renovera och göra nya lekplatser mellan Multiarenan och gamla badet. Det blir även mycket nya växter och sittplatser, grillar och boulebana. Arbetet beräknas vara klart under 2020.

 

 

 

Område:

Fredriksberg

Skallberget, Centrum, Nordanby, Vega: Resultat kundenkät 2019

Tillsammans med er hyresgäster utvecklar vi våra bostadsområden. Ett viktigt verktyg i det arbetet är vår kundenkät. I enkäten frågar vi både vad ni tycker om själva boendet och miljön runtomkring (Produktindex), men även vad ni tycker om vårt bemötande, hur det fungerar att komma i kontakt med oss eller anmäla ett fel (Serviceindex). På så sätt får vi en viktig sammanställning på vad som fungerar bra och om det är något som behöver bli bättre.

Om kundenkäten

Hälften av alla hyresgäster har hittills fått svara på enkäten varje år. Enkäten gick ut främst via sms och det fanns möjlighet att svara på svenska, engelska, arabiska, somaliska, tigrinja. 2019 var svarsfrekvensen extra hög, 58 % svarade vilket är rekord sedan 2008. Stort tack till er!

Mimer utsedd till en av Sveriges bästa hyresvärdar

Nu har alla synpunkter och önskemål sammanställts och analyserats noga. Vi fick hela 252 sidor med enbart textsvar. I rapporten ser vi vad vi är bra på och vad vi behöver arbeta mer med.

AktivBo har delat ut pris till de hyresvärdar i Sverige som fått bäst betyg av sina kunder för god service. Ert goda betyg till oss har gjort att vi blev en av tre nominerade till högsta servicebetyget i Sverige i vår storlek. Visst jobbar vi på med det ni tycker att vi kan bli bättre på men vi stannar ändå upp en stund och gör några glädjeskutt och hurrarop! Stort tack!

Det vi ser är att ni är väldigt nöjd med hur vi hanterar hela kedjan från att komma i kontakt med oss tills dess att vi har åtgärdat eventuella fel eller synpunkter. Vi är också extra stolta för att vi är bäst i landet på bemötande på vår serviceanmälan och att vi ökat nöjdheten med ordningen i miljöbodarna ordentligt på vissa områden.

Trots den höga nivån finns dock förbättringsområden som redan finns med i våra utvecklingsplaner. Aktiviteter för att förbättra den upplevda tryggheten i vissa områden kvällar och nätter, fortsatt arbete med ordningen i miljöbodar samt förbättra upplevelsen av städningen i tvättstugan är de områden som vi fokuserar på framåt.

Serviceindex

Vårt bemötande och service har ökat från 82,2 till 83,8

  • Ta kunden på allvar ökat från 88,4 till 90,6 %
  • Trygghet ökat från 79,1 till 79,3 %
  • Rent och snyggt  ökat från 75,7 till 77,4 %
  • Hjälp när det behövs ökat från 89,0 till 90,0 %

Produktindex

Uppfattningen om själva boendet och miljön runtomkring har ökat från 77,3 till 79,0

Övriga synpunkter

Vi är också glada över att hela 91,1% trivs med Mimer som hyresvärd och att informationen i vår kundtidning Hemma Hos ökat från 91,7 till 93,5%.

Resultatet visar även att både städning och sortering i miljöboden upplevs sämre än förut. Det bekräftar ett problem som vi är medvetna om och som vi redan arbetar med på olika sätt. Vi har under året:

  • genomfört en Miljöbodskampanj där vi påminner om vikten av att sortera rätt
  • knackat på hos 1 486 st hyresgäster på olika områden för att informera om hur
    viktigt det är att slänga skräp på rätt ställe
  • renoverat 23 miljöbodar samt ökat tillsynen av samtliga miljöbodar
  • sett över och förenklat informationen om hur man sorterar

Exempel på synpunkter från er som bor på Skallberget, Centrum, Nordanby och Vega

Utifrån resultatet har vi även tagit fram en åtgärdslista per område på vad som behöver göras redan nu, och vad som planeras att genomföras under året. Nedan ser du ett urval av era synpunkter samt en förklaring på våra åtgärder. På många områden har vi även bjudit in till Bomöte för att informera om resultatet.

1 Säkerheten mot inbrott i lägenheten

  • Vi har fortsatt med att montera elektroniska passagesystem på utvalda adresser.

2 Förrådens säkerhet mot inbrott

  • Vi kommer under våren komplettera förråden med brytskydd där vi har mest problem.
  • Tänk även på att alltid själv vara noga med att stänga dörrar till källare och förråd.

3 Trevligare och bättre ordning i tvättstugan

  • Varje hyresgäst ansvarar för att städa efter sig när den tvättat klart. Ett arbete med att förbättra informationen gällande städrutiner kommer att tas fram. Ett tätt samarbete samt kvalitetskontroller med vår entreprenör Polarstäd pågår.

4 Dålig ordning i Miljöbodarna

  • Skyltning och städutrustning kommer att ses över. Några Miljöbodar har renoverats 2019, några fler kommer under 2020. När detta sker har vi också en stor informationskampanj nära hyresgästen.

 

 

 

Vallby: Resultat kundenkät 2019

Tillsammans med er hyresgäster utvecklar vi våra bostadsområden. Ett viktigt verktyg i det arbetet är vår kundenkät. I enkäten frågar vi både vad ni tycker om själva boendet och miljön runtomkring (Produktindex), men även vad ni tycker om vårt bemötande, hur det fungerar att komma i kontakt med oss eller anmäla ett fel (Serviceindex). På så sätt får vi en viktig sammanställning på vad som fungerar bra och om det är något som behöver bli bättre.

Om kundenkäten

Hälften av alla hyresgäster har hittills fått svara på enkäten varje år. Enkäten gick ut främst via sms och det fanns möjlighet att svara på svenska, engelska, arabiska, somaliska, tigrinja. 2019 var svarsfrekvensen extra hög, 58 % svarade vilket är rekord sedan 2008. Stort tack till er!

Mimer utsedd till en av Sveriges bästa hyresvärdar

Nu har alla synpunkter och önskemål sammanställts och analyserats noga. Vi fick hela 252 sidor med enbart textsvar. I rapporten ser vi vad vi är bra på och vad vi behöver arbeta mer med.

AktivBo har delat ut pris till de hyresvärdar i Sverige som fått bäst betyg av sina kunder för god service. Ert goda betyg till oss har gjort att vi blev en av tre nominerade till högsta servicebetyget i Sverige i vår storlek. Visst jobbar vi på med det ni tycker att vi kan bli bättre på men vi stannar ändå upp en stund och gör några glädjeskutt och hurrarop! Stort tack!

Det vi ser är att ni är väldigt nöjd med hur vi hanterar hela kedjan från att komma i kontakt med oss tills dess att vi har åtgärdat eventuella fel eller synpunkter. Vi är också extra stolta för att vi är bäst i landet på bemötande på vår serviceanmälan och att vi ökat nöjdheten med ordningen i miljöbodarna ordentligt på vissa områden.

Trots den höga nivån finns dock förbättringsområden som redan finns med i våra utvecklingsplaner. Aktiviteter för att förbättra den upplevda tryggheten i vissa områden kvällar och nätter, fortsatt arbete med ordningen i miljöbodar samt förbättra upplevelsen av städningen i tvättstugan är de områden som vi fokuserar på framåt.

Serviceindex

Vårt bemötande och service har ökat från 82,2 till 83,8

  • Ta kunden på allvar ökat från 88,4 till 90,6 %
  • Trygghet ökat från 79,1 till 79,3 %
  • Rent och snyggt  ökat från 75,7 till 77,4 %
  • Hjälp när det behövs ökat från 89,0 till 90,0 %

Produktindex

Uppfattningen om själva boendet och miljön runtomkring har ökat från 77,3 till 79,0

Övriga synpunkter

Vi är också glada över att hela 91,1% trivs med Mimer som hyresvärd och att informationen i vår kundtidning Hemma Hos ökat från 91,7 till 93,5%.

Resultatet visar även att både städning och sortering i miljöboden upplevs sämre än förut. Det bekräftar ett problem som vi är medvetna om och som vi redan arbetar med på olika sätt. Vi har under året:

  • genomfört en Miljöbodskampanj där vi påminner om vikten av att sortera rätt
  • knackat på hos 1 486 st hyresgäster på olika områden för att informera om hur
    viktigt det är att slänga skräp på rätt ställe
  • renoverat 23 miljöbodar samt ökat tillsynen av samtliga miljöbodar
  • sett över och förenklat informationen om hur man sorterar

Exempel på synpunkter från er som bor på Vallby

Utifrån resultatet har vi även tagit fram en åtgärdslista per område på vad som behöver göras redan nu, och vad som planeras att genomföras under året. Nedan ser du ett urval av era synpunkter samt en förklaring på våra åtgärder. På många områden har vi även bjudit in till Bomöte för att informera om resultatet.

1 Bristande källsortering och städning av miljöbodar

  • Vi lyfter problematiken och gör insatser för att ändra hyresgästers beteende. Bland annat går vi ut med information och utbildar våra hyresgäster gällande källsortering genom att knacka dörr eller bjuda på miljöbodsfika. Genom tillsyn av miljöboden flera gånger i veckan säkerställer vi att sorteringen i miljöboden fungerar bättre.

2 Vi känner inte våra grannar

  • Grillkvällar kommer att genomföras vid centrum för alla på Vallby under våren och sommaren 2020. En bra mötesplats för alla grannar.

3 Bättre ordning på uteplatser

  • Besiktningar av uteplatser kommer att ske under våren och sommaren 2020.

4 Dålig säkerhet mot inbrott 

  • Vi kommer under våren 2020 montera skalskydd på fastigheter som har saknat det på Antikvarievägen och Svalgången.

5 Bättre städning i tvättstugor

  • Du som hyresgäst ska själv städa tvättstugan efter varje gång du tvättat. Mimers entreprenör städar en gång i veckan. Det är en ökning från en gång i månaden till en gång i veckan.

6 Felen repareras inte inom rimlig tid

  • En till kvartersvärd har anställts för att stärka upp.

 

 

 

 

 

 

 

Område:

Vallby

Nu börjar arbetet med lek- och grönytan

Nu har det äntligen blivit dags att påbörja arbetet med lek- och grönytan på Fredriksberg. Vi har tillsammans med Urban Utveckling haft en boendedialog med er i området. Utifrån de önskemål och synpunkter som ni lämnade då så kommer vi nu att göra om ytan.

Vad kommer att göras

Det kommer att bytas lekutrustning som skall tilltala barn i olika åldrar och ungdomar, nya sittmöbler kommer att placeras över hela ytan och en pergola med grillar samt boulebana kommer att iordningställas. Det kommer även anläggas ett utegym. I övrigt utvecklas ytan med ny växtlighet och belysning, för att ge er boende en yta att kunna leka och umgås på i ännu större utsträckning.

När börjar arbetet

Tepes planerar att påbörja arbetet under vecka 8 och större delen av lek- och grönområdet inklusive delar av cykelbanan kommer då att stängas av och byggstängsel sättas upp. Det är viktigt att ni respekterar avstängningarna, då det är en byggarbetsplats. Allt arbete planeras att vara klart i början av juni, så att det ges möjlighet att leka och umgås till sommaren.

Område:

Fredriksberg

Nymålat och fint i källaren

22/1 2020 kommer vår entreprenör Larsson-Örnmark Måleri AB påbörja omålning i källargångarna på Säbygatan 11-13.

Vad innebär arbetet?
Arbetet börjar 22/1 på Säbygatan 11 och fortsätter sedan ipå Säbygatan 13.
Tänk på att väggarna är nymålade så du inte får färg på dig. Samtliga källargångar beräknas vara färdig-målade under April månad.

Frågor?
Om du har frågor går det bra att kontakta Mimers projektledare Kenth Fransson på 021-39 70 12, kenth.fransson@mimer.nu eller Lennart ” Bempa” Svahn på Larsson-Örnmark Måleri AB 070-7703705.

(mer …)

Område:

Skiljebo

Nu byter vi tak

Under vecka V2 kommer vår entreprenör Totalbyggen påbörja ett arbete med att byta tak på Svarvargatan 2-8 takbytet beräknas vara klart vecka 26.

Så här går det till
Ett förberedande arbete med att bygga byggnadsställning runt den första fastigheten påbörjas under vecka 2. Totalbyggen börjar byta tak på Svarvargatan 8 för att sedan fortsätta med 6 sedan 4 och sist 2. Även isoleringen på vinden kommer att bytas ut.

Vad behöver du göra?
Arbetet sker endast utifrån. Du som har balkong högst upp kan eventuellt bli berörd av att det är en byggnadsställning i närheten. Visst buller kan förekomma.

Frågor
Om du har frågor går det bra att kontakta Mimers projektledare
Kenth Fransson på 021-39 70 12 eller Totalbyggens platschef Johan Rauch på 070-386 00 98.

(mer …)

Område:

Malmaberg